החשש מתממש

רוסיה תעביר טילים מתקדמים לידי סוריה

הרוסים הודיעו כ יעבירו בקרוב לסוריה מערכות הגנה אוויריות חדשות לאור התקיפה האמריקאית על משטרו של בשאר אסד. ישראל חוששת מפני טילי ה-S-300 המתקדמים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טילי S-300 במצעד צבאי ברוסיה (צילום: שאטרסטוק)

משרד ההגנה הרוסי הודיע היום (רביעי) שרוסיה תעביר בקרוב לסוריה מערכות הגנה אוויריות חדשות - כשבועיים אחרי התקיפה שהובילה ארה"ב בסוריה, זאת למרות התנגדותה הנחרצת של ישראל. כזכור, מיד אחרי התקיפה אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ש"אין מניעה מוסרית מהעברת טילי S-300 לידי אסד".

משרד ההגנה הרוסי הוסיף שבמטרה לשפר את יכולות הטילים של רוסיה, במוסקבה יבחנו את טילי הטומהוק האמריקניים ששוגרו לסוריה ולא התפוצצו. בסוף השבוע שעבר אמר גורם במשרד ההגנה הסורי שסוריה העבירה לרוסיה שני טילי שיוט של ארה"ב שלא התפוצצו במהלך התקיפה האמריקאית.

"הצבא הסורי מצא שני טילי שיוט שלא התפוצצו במהלך המתקפה האמריקנית בסוריה בליל ה-14 באפריל. שניהם במצב טוב. הטילים האלה הועברו לקצין רוסי שלושה ימים לאחר מכן", אמר הגורם, והוסיף ששניהם הועברו במטוס לרוסיה.

כזכור, ארה"ב, יחד עם בריטניה וצרפת, תקפה בסוריה בעקבות הטבח של משטר אסד בדומא - שלפי החשד היה כימי. במערב אמרו שהטילים שוגרו לעבר אתרים שבהם אוחסן נשק כימי, ומכון מחקר שבו פותח נשק כימי. לפי רוסיה מתוך 103 טילים ששוגרו לסוריה הצליח הצבא הסורי ליירט 73, אך האמריקאים הכחישו זאת.

אמש דווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס' מפי דיפלומט רוסי כי ישראל פנתה למוסקבה בבקשה לא לספק לאסד את מערכת טילי הנ"מ המתקדמת. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בתגובה לדברים: "אם מערכות נשק רוסיות יפעלו נגדנו בסוריה - נפעל נגדן".

לפני שנתיים הציבה רוסיה דגם משופר של ה-S-300, שמכונה SA-23, בבסיס טרטוס בסוריה. הצבת הטילים הסעירה את המערב, וברוסיה אמרו שלא ברור מדוע. "S-300 היא מערכת הגנתית לחלוטין, היא לא מהווה שום איום", אמרו במשרד החוץ הרוסי אך לישראל שמעוניינת להמשיך ולמנוע העברות נשק של איראן לידי חיזבאללה מדובר במכשול בעייתי שעליה להתמודד עימו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר