האנטישמיות באירופה

ראש ממשלת בלגיה: "בלי יהודים אנחנו לא אותו דבר"

ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, נשא דברים בבית הכנסת המרכזי בבריסל לציון 70 שנה לישראל והתייחס לאנטישמיות בבלגיה ובאירופה והצהיר כי יילחם בתופעה הבזויה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מישל נואם בבית הכנסת הגדול בבריסל (צילום: עוזיאל סבתו)

"יש עלייה במעשים אנטישמיים בכל רחבי אירופה". כך הודה אמש (רביעי) ראש ממשלת בלגיה שארל מישל - שהדגיש כי ארצו פועלת נגד תופעת השנאה המתגברת ביבשת בשנים האחרונות, כזו שהביאה לתקיפת יהודים רבים ואף למקרי רצח.

בנאום שנשא בבית הכנסת הגדול בבריסל באירוע לציון 70 שנים להקמת ישראל, התייחס מישל לאירועים האנטישמיים האחרונים באירופה ואמר כי ארצו מחויבת להיאבק בתופעה. "בלגיה ללא יהודים היא לא אותה בלגיה", צוטט מישל בכלי התקשורת המקומיים במדינה.

ראש הממשלה הבלגי הזכיר בנאומו את המתקפה על מוזיאון יהודי בבריסל בשנת 2014 שבה נרצחו שלושה בני אדם, בהם שני ישראלים, וכן לרצח בחודש שעבר של ניצולת השואה מיריי קנול בפריז: "ראינו עלייה במעשים אנטישמיים בכל רחבי אירופה. אני חוזר על כך היום: הסולידריות שלנו במאבק באנטישמיות היא חסרת פשרות וחד משמעית".

מישל ציין כי ארצו נוקטת בצעדים בכדי להגן על הקהילה היהודית במדינה וטען כי "המצב אינו כפי שהיה לפני שלוש שנים". בנוגע ליחסי ארצו עם ישראל, הדגיש מישל את "הקשרים החזקים במיוחד שיש בין המדינות". עוד אמר כי "שתי המדינות שותפות לערכי היסוד של הדמוקרטיה" והוסיף כי הוא ממשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות עם הפלסטינים.

בנוסף, מישל מתח ביקורת בנאומו על כוונת "האוניברסיטה החופשית של בריסל" - המוסד שבו למד את לימודי המשפטים - להעניק תואר דוקטור לשם כבוד לבמאי הבריטי קן לואץ', שידוע בעמדותיו האנטי-ישראליות. כמה ארגונים יהודים במדינה ביקרו את הצעד בטענה כי עמדותיו נוטות לאנטישמיות - טענה שלואץ' דחה בעבר. "אי אפשר להשלים עם אנטישמיות - בשום צורה שלה. אמירה זו תקפה גם למוסד שבו למדתי", אמר מישל.

בתוך כך, גם נשיא צרפת עמנואל מקרון, שביקר בימים האחרונים בארצות הברית, התייחס לתופעת האנטישמיות במסר דומה למסר של מישל וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "יש גם אנטישמיות מושרשת בצרפת. אנחנו חייבים להכיר בכך ולהגן על העם היהודי. הרפובליקה הצרפתית לא תהייה אותו הדבר בלי היהודים. הם שייכים לרפובליקה".

במקביל, אתמול נערכו ברחבי גרמניה עצרות הזדהות עם הקהילה היהודית שבהן חבשו המשתתפים כיפות לאור העלייה בתקריות האנטישמיות במדינה. ההפגנות נערכו יום לאחר שיוסף שוסטר, יו"ר מועצת יהודי גרמניה, הציע ליהודים המבקרים בערים גדולות שלא לחבוש כיפה כדי לא להפוך לקרבן להתקפות אנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר