ניצל בנס

מטפס ישראלי נפל מצוק בהימלאיה - וחולץ

מטפס ישראלי נפל מצוק בהרי ההימלאיה שבגבול הודו ונפאל - וחולץ במבצע מיוחד. עדי ראיה שצפו בנפילה היו בטוחים שהמטפס נהרג ורק לאחר כמה שעות נוכחו שניצל (בעולם)

נדב בן יהודה (צילום: באדיבות המשפחה)

נדב בן יהודה, מטפס-הרים מקצועי מישראל, חולץ ונלקח לבית החולים לאחר שחשבו שכבר מת בעקבות נפילה קשה מצוק.

בעת שטיפס על הרי ההימלאיה, מעד נדב ונפל מגובה עצום. עדי ראייה ששהו במחנה צבאי סמוך דיווחו על הנפילה, וסיפרו לקבוצות מטיילים אחרות כי נדב מת בתאונה הטראגית. "רק לאחר כמה שעות הובחנה תנועה של כמה מטרים מצידו של נדב, מה שהוכיח כי הוא עדיין חי", סיפרו עיתונאים ל-ynet.

בשל אופי ההרים המקשה על החילוץ, הוחלט כי יישלח מסוק כדי לפנות את נדב לקבלת טיפול רפואי. אך בשל תנאי מזג האוויר הקשים, לא עלה בידי המחלצים לגשת אל המקום. רק למחרת הצליחו להגיע אל נדב ולהטיסו אל בית החולים.

הוא אושפז בבית חולים בקטמנדו עם כוויות קור קשות ברגליו ובידיו ופציעות בחלקים רבים מגופו. "הוא שכב בשלג למשך יום שלם, ללא מים, אוכל וחמצן", סיפרה רעייתו של הספורטאי, לנה בן יהודה, שהגיעה למקום יחד עם אימו של נדב. "הוא איבד את הכרתו ואף ספג חבלות רבות. בנוסף, במשך חודש וחצי של העפלה בהרים הוא איבד 17 ק"ג ממשקלו". לדבריה, הוא סובל מחולשה גדולה, וברגע שישתפר ישוב לארץ.

לדברי אשתו, "יש חשש לקטיעה של חלקים מכף רגל ימין, יש חבלות בעמוד השדרה הצווארי, צלעות, חדירת אוויר בין הצלעות לריאות וחוליות בגב. כל זה כתוצאה משתי נפילות מאוד רציניות בגובה קיצון בחושך".

הנפילה אירעה תוך כדי טיפוס לקנצ'נג'ונגה, אחת הפסגות הגבוהות ביותר ברכס ההרים המפורסם. מדובר בהר השלישי בגובהו בעולם - מעל ל-8000 מטרים, והאזור שוכן בגבול נפאל והודו.

נדב התכונן במשך 45 ימים לכבוש את הפסגה. במשך כל הזמן הזה הוא המתין לשעת הכושר - מזג אוויר המתאים לביצוע המשימה הקשה. כאשר שעת הכושר הזו הגיעה - הוא מיהר לצאת לדרך, אך כאמור נפל לפני שהצליח במבצע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר