הפושע שהתחפש לחרדי

בריחת האסיר המסוכן: מכות עד אובדן הכרה

אלפי שוטרים בצרפת עדיין מנהלים מצוד אחר "הפושע האגדי" רדואן פאיד שנמלט במבצע מוטס ונועז מתוך הכלא השמור. כעת הטייס שביצע את ההברחה, מגלה פרטים נוספים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ארבעה ימים אחרי הבריחה המדהימה מהכלא בצרפת, של רדואן פאיד, מהפושעים המפורסמים במדינה, הולכים ומצטברים עוד ועוד פרטים חדשים אודותיה, כמו עדותו של הטייס שנאלץ להבריח את הפושע לחופשי.

כזכור, פאיד ברח מהכלא במסוק ביום ראשון בבוקר, אחרי שכמה מחבריו חטפו מסוק, אילצו את הטייס לנחות בכלא והטיסו אותו לשטח פתוח מצפון לפריז הבירה.

הטייס שהטיס את המסוק, סטפן בוי, סיפר היום (רביעי) לרדיו RTL כיצד חבריו של הגנגסטר חטפו אותו, היכו אותו ואילצו אותו באיומי אקדח לעשות מה שהם הורו לו. יצוין, כי על פי דיווחים היום בכלי התקשורת בצרפת, המשטרה מעריכה שצוות הפושעים כלל ארבעה או חמישה בני אדם - כולם חבריו הנאמנים של פאיד.

הטייס, מדריך במועדון טיסה, תיאר כיצד ניגשו אליו ביום ראשון בבוקר שני גברים שהתחזו לתלמידי טיסה, אותם כבר ראה בעבר במועדון פעם או פעמיים קודם לכן. הם ביקשו שיטיס אותם במסוק ספציפי, וכשסירב והסביר להם שהמסוק הזה אינו מתאים לטייסים מתחילים, הם כאמור חטפו אותו במסוק והיכו אותו, תוך שהם מזהירים אותו כי סכנה נשקפת למשפחתו אם לא ייכנע להם. לאחר מכן הם אילצו אותו לנחות בשטח פתוח, ושם עלו למסוק שאר העבריינים.

בשלב זה, הטייס ניסה להתניע את המסוק, שיוצר בשנות ה-60, אך לא הצליח. בשל כך, החוטפים הלחוצים היכו אותו בראשו והוא איבד את הכרתו לזמן מה. כשהתעורר, הצליח לבסוף לחדש את פעילות המנוע ולהמריא אל הכלא בו הוחזק רדואן פאיד.

כשהמסוק המדובר התקרב לאזור הכלא, אולץ הטייס להנחית אותו בחצר, ליד חדר המבקרים בו שהו באותה העת פאיד ואחיו, במיקום היחיד בכלא שלא היה מכוסה ברשת המונעת נחיתת מסוקים.

התיעוד היחיד של חלק ממבצע ההימלטות מהכלא (מתוך Tugay Escobar ביוטיוב)

כזכור, כמה מחברי החוליה זרקו רימוני עשן אל חדר המבקרים, פרצו אליו, שלפו ממנו את פאיד ורצו איתו אל המסוק, עליו שמרו כל אותו הזמן שאר הפושעים. לאחר מכן אילצה החוליה את הטייס להמריא מהכלא ולנחות בשטח פתוח מצפון לפריז, שם הוא שוחרר לנפשו, וגם העבריינים נטשו את המסוק וברחו ברכב מילוט.

אחר כך עברו למכונית ואן. שני כלי הרכב האלה נמצאו לאחר מכן שרופים. לדברי ראש היחידה של משטרת צרפת לטיפול בפשע המאורגן, פיליפ ורוני, "יש מידע מועט בלבד על חבריו של פאיד שהשתתפו בהברחתו. בעקבות הבדיקות הראשוניות שערכנו, אנחנו מעריכים שצוות הקומנדו שהבריח אותו כלל ארבעה או חמישה אנשים, וזהותו של אף אחד מהם אינה ידועה לנו, כולם בגדר פושעים נמלטים. הם חברים קרובים שלו ונאמנים לו, שמוכנים להסתכן ולשאת בהשלכות".

אף שאלפי שוטרים ממשיכים לחפש את פאיד, המשטרה כבר מודה היום כי ייתכן שהוא נמלט לחו"ל, והיא פרסמה אזהרה לציבור: "מעבר לאגדות אליו, הוא אדם מסוכן". יצויין, כי לפי החוקרים, רמת התחכום שלו ושל חבורתו אף כללה אולי תצפות מוקדם על הכלא באמצעות רחפנים.

כזכור, לפני כ-20 שנה, אז הנהיג פאיד כנופיה ששדדה בנקים וכלי רכב משוריינים, הוא נמלט מצרפת והסתתר בישראל בה משום מה חלם לגור. בביוגרפיה שלו הוא גילה לאחר מכן התחזה לחרדי ולמד עברית כדי לברוח מהחוק, ואף למד "כמה טריקים" מחיילי צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר