אחרי השופטת

הפוליטיקאית החסידית הראשונה, בדרך לפרלמנט הקנדי?

מינדי פולק היא חסידת ויזניץ, וגם - חברה במועצת העיר מונטריאול שבקנדה • כעת, היא יכולה להפוך לחברת פרלמנט מן המניין - וכבר יש לה תומכים נלהבים (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מינדי פולק (צילום: מתוך פייסבוק)

מינדי פולק, בת 29, היא ככל הנראה הפוליטיקאית החסידית הראשונה בתפוצות. כבר בגיל 24, הפכה לחברת עירייה מטעם סיעת פרוג'ט במונטריאול, בברכת משפחתה ורבני ויזניץ, וכעת היא בדרכה לפרלמנט.

פולק, כאמור חסידת ויז'ניץ המקפידה על כל כללי הצניעות וההלכה בעת עבודתה במסדרונות העירייה, מסתמנת כפוליטיקאית מבריקה ואהודה, וכנראה החסידית הראשונה בתפקיד כזה. לאחר שנבחרה לקדנציה שנייה כחברת מועצת העיר, כעת היא נתמכה ע"י לפחות מפלגה אחת כנציגה פוטנציאלית בבחירות הלאומיות הבאות.

פולק משמשת כחברת עירייה בזמנים מתוחים: הקהילה החרדית בעיר גדלה, למורת רוחם של גורמים צרי עין המתנכלים לתושבי השכונות החרדיות במונטריאול. בראיון ל'טיימס אוף ישראל' סיפרה פולק, כי "בכל פעם שאני מצליחה להוכיח שאנחנו, החרדים, בני אדם רגילים ויש לנו הרבה מן המשותף - מדובר מבחינתי בהשלמת משימה". לדבריה "אני נהנית להפתיע את המקומיים, ולשנות את דעתם על שכניהם החרדים".

כשהוצע לפולק לראשונה להיכנס לתפקיד חברת העירייה מטעם סיעת פרוג'ט מונטריאול, היא התלבטה ממושכות. היא היתה כמעט חסרת ניסיון בשטח הפוליטי, קולות מסויימים מתוך הקהילה החרדית דחו את הרעיון של אשה חסידית המשחקת בזירה הפוליטית לעין הזרקורים, וחלק אף טענו כי אין לה סיכוי.

הזמנה להרצאה של פולק בכנס של קהילת מחזיקי הדת (צילום: מתוך פייסבוק)

פולק מייצגת בעירייה את שכונת אוטרמונט, שבה נולדה וגדלה יחד עם הוריה וארבעת אחיה. אביה של מינדי מתנדב, ואימה מנהלת סלון כלות, משמשת כיועצת הלא-רשמית של בתה ומגיעה עימה לישיבות העירייה. רבע מ-25,000 תושבי אוטרמונט הם חסידים דוברי יידיש. אוטרמונט נחשבת בעיני המקומיים כשכונה חשובה, שבה מתגוררת האליטה של מחוז קוויבק, מה שגורם לעיתים למתיחות וסכסוכים.

במסגרת תפקידה פועלת פולק לביטול המדיניות הדי-קשה כלפי הציבור החרדי במקום. הדבר מתבטא בחוקים שונים נגד בניית סוכות, נגד שימוש באמצעי הגברה בתהלוכות הכנסת ספר תורה, נגד שריפת חמץ ונגד בניית בתי כנסת חדשים. בנוסף היא פועלת להרגעת רוחות האנטישמיות באזור.

"אנשים פחדו שיהיה גרוע יותר אם יהיה פוליטיקאי מתוך הקהילה", סיפרה פולק ל'טיימס אוף ישראל'. לדבריה, "אני תמיד הרגשתי שאנו בוחרים פוליטיקאים נוכרים שמבטיחים לנו דברים ולא מקיימים. אז ניסיתי משהו חדש". משפחתה וגם רבניה של פולק בירכו על המהלך של כניסתה לפוליטיקה, בפרט בזמן שלא היתה כל אופציה אחרת לעזור לקהילה החסידית, אך גורמים חסידיים קיצוניים יותר בשכונה לא השלימו עם הדברים.

"פיתחתי עור של פיל כדי להתמודד עם הביקורת מבית", סיפרה פולק. "מתחילה הייתי משוכנעת שזה מה שאני רוצה לעשות, והקב"ה הוביל אותי לכאן כדי לסייע לקהילה".

פולק, עם פוליטיקאים מקומיים (צילום: מתוך פייסבוק)

פולק בילתה חמש שנים במסדרונות העירייה ובסיוע לתושבים, והיא הפכה לאהודת התושבים שעושה קידוש ה', כאשר גם מי שאינם יהודים מכירים בה כפוליטיקאית כריזמטית ונבונה אך צנועה. עיתון מקומי פרסם כתבת מגזין תחת הכותרת "האשה שהצליחה להיבחר באוטרמונט בלי ללחוץ ידיים עם חצי מבוחריה".

בראיון ל'טיימס אוף ישראל' חשפה פולק כי התבקשה על ידי אחת המפלגות המרכזיות במדינה להתמודד על ייצוג של מונטריאול בפרלמנט הקנדי. לדבריה, "השבתי להם, לא, עד שאסיים את תפקידי המוניציפלי. לא הייתי מתחייבת שלא אתמודד בעתיד לקונגרס. לעולם אין לדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר