חותר לשריעה

המנהיג המוסלמי שנעצר בירדן דורש סיוע; "שיירקב שם"

איסמאעיל אל-וואווה, מנהיג קבוצה איסלאמית קיצונית באוסטרליה, נעצר בירדן ודורש שהעם האוסטרלי יסייע בשחרורו • אל-וואווה התפרסם כמי שחותר להנהיג את השריעה בארצו (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מסגד בסידני (צילום: shutterstock)

איסמאעיל אל-וואווה, מנהיג קבוצה איסלאמית קיצונית באוסטרליה, נעצר בשבוע שעבר בירדן, וכעת דורש שהעם האוסטרלי יסייע בשחרורו.

לפי הדיווח באתר 'דיילי מייל', אל-וואווה עוכב כשנחת ב-25 ליולי בשדה התעופה 'המלכה עאליה' בעמאן בירת ירדן. הוא נעצר ונלקח מיידית למשמורת על פי פקודת כוחות המודיעין, ללא גישה לעורך דין. כעת, שלח בנו, אנאס אל-וואווה, מכתב לשרת החוץ של אוסטרליה, ובו דרישה לסיוע לאביו הכלוא בכלא בעמאן.

דובר מטעם משרד החוץ האוסטרלי מסר בתגובה כי ידוע לו על אוסטרלי שעוכב בירדן, וכי יינתן לו סיוע קונסולרי.

אך חבר הסנאט פראזר אנינג תקף את התוכנית לסייע למנהיג הקיצוני, וקרא לממשלה "להשאיר את אל-וואווה להירקב שם", ולא לממן מבצע אבטחה וחילוץ על חשבון משלם המיסים האוסטרלי.

הסנאטור פראזר אנינג (צילום מסך מתוך פייסבוק)

איסמאעיל אל-וואווה, שהיגר מירדן בשנת 1997, התחיל את דרכו כנהג מונית, אך הפך בהמשך חייו למנהיג קבוצת 'איזב את-תח'ריר' האיסלאמית-קיצונית, השואפת להנהיג את חוקי השריעה - הדת המוסלמית - באוסטרליה ונלחמת בדמוקרטיה.

בנוסף קרא אל-וואווה לג'יהא על הקהילה היהודית בסידני, אוסטרליה, הביע תמיכה בדאע"ש וזוהה המנהיג כידידו של המחבל שחטף בני ערובה בבית קפה בסידני בשנת 2014.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר