טעם גרוע?

הגולשים מחו - ומאפיית 'אנה אנד פרנק' תשנה את שמה

מאפייה שהושקה בעיר ההולנדית, לא הרחק ממוזיאון פופולרי במקום בו התחבאה כותבת היומנים המפורסמת, נאלצה להחליף את שמה לאחר הביקורת הציבורית (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מאפייה באמסטרדם (צילום: shutterstock)

מאפייה שהושקה באמסטרדם, העיר הגדולה בהולנד, בשם 'אנה אנד פרנק', נאלצה להסיר את השם לאחר ביקורת מצד גולשים ברשתות החברתיות.

לפי דיווח ב-JTA, המאפייה נפתחה בסמוך למקום שבו התחבאה אנה פרנק ושהפך למוזיאון פופולרי באמסטרדם. על חלון הראווה של המאפייה הוקמו שלטים מאירי עיניים: 'מאפיית אנה אנד פרנק', באותיות מיושנות - בדומה לשלטים מתקופת השואה.

אלא שהשם הזה, שנבע ככל הנראה מרעיון שיווקי - כדי למשוך את התיירים הרבים המגיעים לאזור המוזיאון, גרר ביקורת רבה ברשת. הגולשים, וגם חלק מהתיירים, טענו כי מדובר בטעם רע מצד בעל המאפייה, ובזיון עבור הנערה שנספתה בשואה.

מוזיאון אנה פרנק באמסטרדם (צילום: שאטרסטוק)

הבעלים החליטו להסיר את השלטים עם המילים 'אנה אנד פרנק', ובינתיים נותרה רק המילה 'מאפייה' ובקרוב הוא צפוי לעדכן שם חדש למאפייה.

לדבריו, הוא לא התכוון כלל לבזות את שמה של פרנק, שהמקום בו הסתתרה מושך למעלה ממיליון איש כל שנה. לדבריו, הוא חשש שהשם יגרור מעט תרעומת, אך זו מאפייה קטנה והוא לא מחפש להתעשר על חשבונה של הקדושה.

אנה פרנק נודעה בזכות היומנים שכתבה בזמן שהתחבאה באמסטרדם בשנת 1942 לצד יהודים נוספים. לאחר מכן נשלחה עם משפחתה למחנות ההשמדה, ונרצחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר