דיווח: סעודיה בדקה אפשרות שישראלי יתנקש באיראנים

בכירים סעודים המקורבים ליורש העצר ביקשו מאנשי עסקים - בהם ישראלי בעל רקע מודיעיני - לבדוק את האפשרות להתנקש בבכירים איראנים, כך מפרסם ה'ניו יורק טיימס' (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חשיפה שמתפרסמת הערב (ראשון) מעלה, כי ערב הסעודית ביקשה מאיש עסקים ישראלי לבדוק את האפשרות להתנקש בבכירים איראניים, כך על פי הדיווח ב-ynet.

מדובר בבכירים סעודיים בעלי קרבה ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שביקשו בשנה שעברה מאנשי עסקים, בהם ישראלי מקושר לשירותי מודיעין, לבדוק אפשרות להתנקש בבכירים איראניים, ביניהם ראש כוח 'קודס' של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני - כך מפרסם הערב (ראשון) ה'ניו יורק טיימס' האמריקני.

הידיעה מתפרסמת בימים בהם סעודיה, והאיש החזק בממלכה - יורש העצר בן סלמאן, מואשמים ברציחתו של מתנגד המשטר, העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, בחודש שעבר בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. לפי הפרסום, משתמע כי אפשרות ההתנקשויות עלתה מאז תחילתו של עידן בן סלמאן וכי ההתנערות שלו מהפרשה אינה הגיונית לנוכח התנהלותו הקודמת.

הגנרל מוחמד עאסירי, סגן ראש הביון הסעודי, שמואשם על ידי בן סלמאן כמי שעמד מאחורי ההתנקשות בחשוקג'י והודח בשל כך מתפקידו, היה נוכח באותן פגישות שבהן דובר על ההתנקשות בבכירים איראניים, כך על פי החשיפה.

דגלי איראן וסעודיה (צילום: שאטרסטוק)

אחד מהיעדים היה סולימאני, שנחשב אויב מר של סעודיה. התקציב, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס', עמד על 2 מיליארד דולרים. מדובר בתקציב שהיה מיועד לפרויקט להקמת מערך מודיעין סודי ענקי וחשאי במימון סעודי, פרויקט שנועד לחנוק את הכלכלה האיראנית.

הפגישות בעניין נערכו בריאד בירת סעודיה והשתתפו בהן אנשי עסקים. אלו ראו בתוכנית לגבי איראן הן מקור הכנסה, והן אפשרות לפגוע במדינה שגם לתפיסתם מהווה איום. אחד מהם הוא ג'ואל (יואל) זמל, ישראלי בעל קשרים עמוקים, לפי הפרסום, לסוכנויות המודיעין והביטחון בישראל. את המפגשים ארגן ג'ורג' נאדר, איש עסקים אמריקני-לבנוני ששמו נקשר גם בנושאים נוספים כמימון הטייה ברשתות החברתיות לטובת טראמפ.

הפגישה לגבי ההתנקשויות התרחשה לפי ה'טיימס' במרץ 2017, לפי שלושה גורמים המעורים בפרטים. הסעודים שאלו את אנשי העסקים אם הם עושים 'קינטי' (מבצעי חיסול), ואמרו כי הם מעוניינים לחסל גורמים איראניים בכירים. אנשי העסקים היססו, ואמרו שיתייעצו עם עורך דין.

עורך הדין, כך דווח, דחה מיד את התוכנית, ואנשי העסקים אמרו לסעודים שלא ישתתפו במבצעי התנקשות. עם זאת, נאדר סיפר להם על חברה שבסיסה בלונדון, בניהול בריטים יוצאי יחידת המבצעים המיוחדים, שעשויה לבצע את ה'הזמנה'. לא ברור על איזו חברה דובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר