מאשים ומאיים

טראמפ: איראן מממנת טרור - נחריף את הסנקציות

נשיא ארצות הברית התייחס בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם לאיראן, הבהיר כי לא יאפשר לה לפתח נשק גרעיני וקרא לעולם להצטרף אליו ולהחריף את הסנקציות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: UN Photo/Cia Pak)

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ניצל את נאומו בכינוס ה-74 של האו"ם הנערך היום (שלישי) במטה בניו יורק, כדי לתקוף ולהאשים את איראן.

"אנו בעידן של מחלוקת בין אלו שרוצים לשלוט על אחרים ואלו שרוצים לשלוט בעצמם. אם אתם מבקשים חופש, גלו גאווה בעמכם, אם אתם רוצים שלום - אהבו את האומה שלכם. מנהיגים חכמים מחפשים תמיד את טובת עמם. העתיד שייך לפטריוטים ולא לגלובליזם", אמר טראמפ.

על איראן אמר כי "היא המממנת הראשונה של הטרור" ופירט: "היא מבעירה אש בתימן ובסוריה, היא מנסה להשיג נשק גרעיני - אנחנו לא ניתן לזה להתממש".

"על כל המדינות מוטלת החובה לפעול בעניין איראן", אמר טראמפ. "שום ממשלה אחראית לא צריכה לסבסד את התאווה של איראן לשפיכות דמים".

בהמשך דבריו הדגיש כי אין לו כל כוונה להקל בסנקציות המוטלות על הרפובליקה האסלאמית. "כל עוד ההתנהגות המאיימת של איראן נמשכת – הסנקציות לא יוסרו. הן יוחרפו".

"במשך ארבעים שנה, העולם שמע את מנהיגי איראן מתלוננים על הבעיות שהם יצרו בעצמם, אנטישמיות, אנטי אמריקאיות - ההגדרה של ישראל כסרטן - אמריקה לא תקבל כאלו התבטאויות.

"סוף סוף מדינות המזרח התיכון מחפשות פתרון כלכלי. לכן צריך לפעול לנורמליזציה בין ישראל לשכנותיה. רבים מחברינו היו בעבר אויבים. אנו מחפשים ידידות ולא עימותים. רק אמיצים מחפשים שלום".

במקביל לנאום טראמפ, הצהיר נשיא איראן חסן רוחאני, המשתתף אף הוא בכינוס, כי הוא נכון לדון בשינויים קטנים להסכם הגרעין, אם ארה"ב תסיר את הסנקציות על ארצו - אך כאמור, טראמפ הבהיר כי לא יעשה זאת כעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר