העימות עם פוטין

נשיא פולין לא הוזמן לנאום, והחרים טקס ביד ושם

פוטין, שהאשים את הפולנים באחריות למלחמת העולם השנייה, יהיה הנואם המרכזי בטקס - בעוד נשיא פולין סורב לנאום. בתגובה, החליט אנדז'יי דודה להחרים את הטקס (ארץ)

אנדז'יי דודה (צילום: שאטרסטוק)

נשיא פולין, אנדז'יי דודה, הודיע הערב (שלישי) כי יחרים את האירוע לציון 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ שיתקיים בעוד שבועיים ביד ושם שבירושלים.

בכנס עיתונאים בפולין אמר, "אני לא מקבל את העובדה שהנציגים של רוסיה, צרפת, בריטניה, גרמניה וארה"ב יוכלו לדבר באירוע - בעוד אני לא".

דוברו של נשיא פולין הוסיף כי דודה "לא מוכן לשבת ולהקשיב לשקרים של פוטין מבלי שתהיה לו את האפשרות להגיב".

לדבריו, "התנאי שלנו כדי להגיע לטקס הוא שנשיא פולין חייב לקבל את האפשרות לדבר. אם הוא יקבל את ההזדמנות לדבר, לפני או אחרי פוטין, אז כמובן שהוא יהיה נוכח".

לאחרונה טען נשיא רוסיה בכמה הזדמנויות שפולין אחראית למלחמת העולם השנייה, מה שהחריף את המתיחות הקיימת בין המדינות.

האירוע ביד ושם, לציון 75 לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, יתקיים תחת הכותרת "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות".

הנשיא רובי ריבלין אמר כי "הכנס מתקיים בנקודת זמן חשובה ביותר - שבעים וחמש שנים לשחרור אושוויץ-בירקנאו, כשברקע נשמעים שוב קולות של הכחשת שואה ואנטישמיות".

"לעולם לא ניתן יד למתכחשים לאמת, למנסים להשכיח אותה או למבקשים לשכתב את ההיסטוריה, לא מצד בודדים או ארגונים, לא מצד ראשי מפלגות וגם לא מצד ראשי מדינות".

ריבלין המשיך, "הזמנתי את מנהיגי המדינות להצטרף אלינו לרגע קדוש של זיכרון ומחויבות ואני מברך על ההיענות ההולכת וגוברת מיום ליום. נעשה כל מאמץ שיהיה זה אירוע משמעותי אשר יותיר חותם ממשי במאבק באנטישמיות וישפיע על חינוך הדור הצעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר