קשור או לא?

מטוס בואינג אוקראיני התרסק בשדה בטהרן

שעות אחר המתקפה בעיראק, 176 נוסעים ואנשי צוות נהרגו בהתרסקות מטוס בואינג של חברת התעופה האוקראינית דקות לאחר שהמריא מטהרן. הנסיבות עוד לא ידועות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בטבת תש"פ | 08.01.20
רגעי ההתרסקות (צילום: מתוך טוויטר והתקשורת האיראנית)

סימני שאלה סביב התרסקות מטוס בואינג אוקראיני הבוקר (רביעי) בשדה התעופה של טהרן. 176 נוסעי המטוס ואנשי הצוות נהרגו בהתרסקות ובלהבות הגדולות שנוצרו כתוצאה ממנה.

ההתרסקות אירעה שעות ספורות לאחר התקיפה האיראנית של הבסיס האמריקאי בעיראק כתגובה לחיסול האמריקאי של קאסם סולימאני בשבוע שעבר. נסיבות התרסקות לא ידועות עדיין ולא ברור האם יש קשר בין האירועים או שאולי מדובר רק בתקלה טכנית שגרמה להתרסקות של המטוס החדש יחסית - שלוש שנים בשימוש בלבד.

המטוס היה מדגם בואינג 737-800 של חברת התעופה הלאומית באוקראינה והוא התרסק דקות ספורות לאחר שהמריא מנמל התעופה אימאם חומייני לכיוון קייב. החברה האוקראינית לא הגיבה עדיין לדיווחים. בין ההרוגים 167 נוסעים ותשעה אנשי צוות.

דובר רשות התעופה האזרחית באיראן מסר כי צוותי חקירה הוזעקו לאזור ההתרסקות, דרומית-מערבית לטהרן. המטוס שהתרסק פתח את משדר ה-GPS בשעה 04:38 (שעון ישראל) ונעלם בשעה 04:44 מהמסכים. לפי נתוני המעקב, הוא התרסק כשהיה בגובה 7,925 רגל (כ-2.5 ק"מ) ותועד כשהוא בוער כבר באוויר. המטוס האוקראיני היה בנמל התעופה בן גוריון לפני שלושה שבועות בלבד.

ראש שירותי החירום האיראניים מסר, כי "הדליקה שפרצה במטוס הייתה כה גדולה, שלא נותר לעשות דבר". הטלוויזיה האיראנית דיווחה כי 26 אמבולנסים הגיעו למקום יחד עם מסוק אך לא נותר למי לעזור.

במידה ומדובר בתקלה טכנית במטוס, זה יכול להוות מכה נוספת עבור יצרנית המטוסים בואינג שרק בחודש שעבר נאלצה להודיע על הקפאת ייצור הדגם הפופולרי שלה 737-MAX, לאחר שמנהל התעופה הפדרלי בארה"ב לא הנפיק את האישורים להחזיר את המטוסים שלה לשירות אחרי ההתרסקויות באתיופיה ובאינדונזיה בשנה שעברה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אישר הבוקר כי כל נוסעי המטוס האוקראיני שהתרסק באיראן נהרגו. בהצהרה שפרסם זלנסקי מסר את תנחומיו למשפחות ההרוגים ואמר כי אוקראינה מנסה לברר מהן נסיבות ההתרסקות התמוהה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר