מצב האומה

צפו: ננסי פלוסי קרעה את הנאום של הנשיא טראמפ

נשיא ארה"ב טראמפ שנשא את נאום 'מצב האומה' השנתי בבית הנבחרים סירב ללחוץ את ידה של היו"ר ננסי פלוסי שפעלה להדחתו, והיא בתגובה קרעה את דפי נאומו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא הלילה (רביעי) את נאום "מצב האומה" השלישי שלו בפני הקונגרס האמריקני. התנהלותם של טראמפ ויושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי בתחילת הנאום ובסופו הייתה מגוחכת כאשר שניהם חרגו מכללי הטקס המקובלים ואילו פלוסי יצאה לחלוטין מדעתה כאשר קרעה מול המצלמות את דפי נאומו של הנשיא.

הנאום הארוך במיוחד באורך של 81 דקות, שנישא בפתחה של שנת בחירות ועל רקע הליך ההדחה שהתנהל נגד טראמפ ויגיע לסיומו מחר בכישלונם של הדמוקרטים, נפתח בצעקות "ארבע שנים נוספות" מצד חברי הקונגרס הרפובליקנים שישבו באולם והביעו את תמיכתם בנשיא.

טראמפ עלה לבמה ומסר על פי כללי הטקס את תמליל נאומו לסגן הנשיא מייק פנס ולפלוסי. היו"ר הושיטה את ידה כדי ללחוץ את ידו של הנשיא, אך הוא לתדהמתה התעלם ממנה לחלוטין והסתובב לעבר הנוכחים באולם. טראמפ זועם על פלוסי שהובילה את תהליך ההדחה הכושל כנגדו ולכן נהג כך כלפיה.

פלוסי, שהחמיצה את פניה מול המצלמות המתינה לסיום נאומו של טראמפ וקרעה את דפי הנאום בפנים חתומות ולעיני המצלמות, בעוד הרפובליקנים באולם מוחאים כפיים. בצאתה מהאולם התייחסה פלוסי לתקרית ואמרה לכתבים כי "זה היה המעשה האדיב בהתחשב בחלופה".

טראמפ הגיב לאחר מכן להתנהגותה של פלוסי וכתב: "ננסי פלוסי קרעה את סיפורו של טוסקג'י אירמן, ילד שמקבל את ההזדמנות ללכת לבית ספר לפי בחירתו. את הישרדותו של ילד שנולד בשבוע ה-21. את אבלן של משפחות רוקי ג'ונס וקיילה מולר ואת איחודם של חיילים עם משפחותיהם. זו המורשת שלה".

טראמפ התייחס בנאומו למתווה עסקת המאה שהציג בשבוע שעבר לשלום בין ישראל לפלסטינים. "הכרזתי על תוכנית פורצת דרך לשלום בין ישראל לפלסטינים. מתוך הכרה בכך שכל ניסיונות העבר כשלו, עלינו להיות נחושים ויצירתיים בכדי לייצב את האזור ולתת למיליוני צעירים את השינוי לעתיד טוב יותר".

בנאום התפאר טראמפ בהישגי ממשלו וטען: "מצב האומה חזק יותר מאי-פעם". הוא הציג גם הישגיו הכלכליים: "הכלכלה טובה מאי-פעם, יצרנו שבעה מיליון מקומות עבודה חדשים". הוא הוסיף כי גם מבחינת בטיחות הגבולות המצב מעולם לא היה טוב יותר. "העולם שוב מכבד את אמריקה", אמר טראמפ.

טראמפ התייחס למחאות נגד המשטר באיראן ואמר: "בחודשים האחרונים ראינו איראנים גאים משמיעים את קולם נגד שליטיהם המדכאים. על המשטר האיראני לנטוש את רדיפתו אחר נשק גרעיני, להפסיק להפיץ טרור, מוות והרס. בגלל העיצומים החזקים שלנו, הכלכלה האיראנית כושלת מאוד".

"אנחנו יכולים לעזור להם עם המצב בפרק זמן קצר, אבל אולי הם גאים מדי או מטופשים מכדי לבקש עזרה זו - אנחנו כאן. נראה באיזו דרך הם בוחרים, זה לגמרי תלוי בהם", אמר הנשיא.

טראמפ כמו טראמפ הצליח להפוך גם נאום ארוך ומשמים לתכנית בידור מעניינת הוא תקף את קודמו בתפקיד, ברק אובמה שאת ממשלו כינה "כושל" ובמהלך הנאום הוא הציג מידי פעם אורחים שישבו בקהל סיפר עליהם ואף הפתיע אותם. כך למשל כשדיבר על מאמציו להשיב את הכוחות האמריקניים מאפגניסטן, הוא הפתיע את אשתו וילדיו של חייל המשרת באפגניסטן וקרא לחייל להיכנס לאולם. הוא צעד פנימה במפתיע וחיבק את בני המשפחה ההמומים.

כמו כן, הכריז טראמפ על הענקת מדליית החירות הנשיאותית לשדרן הרדיו ראש לימבו, שהודיע לאחרונה שהוא חולה בסרטן ריאות מתקדם. לימבו שנחשב לתומך של הנשיא ישב בקהל לצד הגברת הראשונה, מלניה טראמפ, שהעניקה לו את המדליה בו במקום. טראמפ גם הודיע על הענקת מלגת לימודים לבתה של אם חד הורית, בעוד שתיהן ישבו ביציע.

בשנה הבאה יתקיימו הבחירות בארה"ב והסקרים מלמדים כי התמיכה בנשיא טראמפ מטפסת כל העת בעיקר בשל מצבה הטוב של הכלכלה האמריקאית שהשתפר מאד תחת ממשלו של טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר