הקהילה חוששת

מפעל לשריפת חזירים ליד 'קבר אחים' ענק?

בעיר קונסטנטינובה שבאוקראינה, מתכנן יזם יהודי הקמת מפעל לשריפת פסולת חזירים בצמוד לקבר אחים ענק מתקופת השואה. הקהילה המקומית מתנגדת למהלך (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יהודי נרצח בקבר אחים בשואה (צילום: ללא קרדיט)

הקהילה היהודית בעיר קונסטנטינובה שבמחוז דונייצק באוקראינה חוששת שעל קבר האחים הגדול של יהודים שנרצחו בשואה יוקם מפעל לשריפת פסולת בתי מטבחיים לחזירים.

המקום אמנם מסומן באנדרטה שהוקמה במקום בשנת 2005 ועל פי החוק האוקראיני אסור לבנות כלום 20 מטר לכל צד אך בפועל בגלל שבמקום נרצחו 5000 יהודים ההערכה היא ששטח הקבר עצמו גדול בהרבה.

היזם היהודי טוען, כי הבנייה במרחק 60 מטר והיא מחוץ לשטח הקבר, אך בקהילה היהודית טוענים כי זה גבולי וכי אי אפשר לדעת בבירור כי הוא לא ייבנה על קבר הקדושים. בנוסף, הם טוענים כי אין זה מן הראוי כל כך סמוך לקבר הנרצחים להקים בית מטבחיים לחזירים.

אל מול טענות הקהילה היהודית בדונצייק ישנם גם כאלו שטוענים כי אין בעיה בבניית המפעל במקום המיועד. איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה שלח צוות בדיקה למקום, והוציא דו"ח שקבע כי ההגנה על אתר המורשת לא הופרה.

"בהתאם להערכתנו המצב מנופח בצורה מלאכותית כדי לפרסם פעילים מקומיים, או שיש חשד שמדובר בסכסוך עסקי מקומי שמונע על ידי מי שמתנגדים להקמת המפעל באזור, ולכן מדגישים את עניין קבר האחים היהודי. האיגוד ממשיך לפקח על המצב כדי לוודא שאכן לא תהיה פגיעה בקברי יהודים", נמסר בהודעת איגוד הקהילות היהודיות.

באוקראינה ישנם קברי אחים רבים, בהם נקברו היהודים שנרצחו בסיטונאות מחרידה ופעמים רבות בסיוע פעיל של האוכלוסייה המקומית שצהלה על משבתם של היהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר