אנטישמיות מתמשכת

שוב: חלונות המסעדה היהודית הכשרה באמסטרדם נופצו

חלונות המסעדה היהודית 'הכרמל' באמסטרדם נופצו ביום שישי האחרון ע"י מהגר סורי שניסה להצית דגל ישראל באש. המשטרה עצרה את החשוד שזו הפעם השניה שהוא משחית את המסעדה (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
החלון המנופץ ודגל ישראל השרוף (צילום: Federatief Joods NL בטוויטר)

חלון מסעדה יהודית באמסטרדם נופץ ביום שישי האחרון על ידי מהגר סורי, שאף ניסה להצית דגל ישראל באש. המשטרה המקומית עצרה את החשוד.

בהמשך התברר כי זו הפעם השנייה שאותו מהגר משחית את המסעדה.

סלאח עלי, מהגר סורי, ניפץ ביום שישי את חלונות המסעדה היהודית 'הכרמל' עם מוט מברזל ואף ניסה להצית דגל ישראל באש. מכיוון שהמסעדה הייתה סגורה בעקבות הקורונה, לא היו עדי ראיה למקרה.

(צילום: Federatief Joods NL בטוויטר)

המשטרה המקומית שהגיעה למקום, עצרה את החשוד שהתברר כסלאח עלי, מהגר סורי שניפץ בעבר את חלונות המסעדה וחוייב ע"י בית המשפט לשלם כ-1,000 דולר פיצויים, אולם לאחר שטען כי אין לו את הכסף לשלם, החליט בית המשפט ההולנדי לשחררו בטענה כי 52 הימים שבהם שהה בכלא לאחר האירוע הם "מספיקים".

הפעם הראשונה: סלאח עלי מנפץ את חלון המסעדה בשנת 2017 (צילום: מתוך טוויטר)


בתיעוד מהמקום, נראים חלונות המסעדה כשהם מנופצים ודגל ישראל מציץ מן החלון השבור, בתחתית הדגל ניתן לראות סימנים של נסיון הצתה. החשוד שנעצר, התגלה כשבידו האחת מוט ברזל ובידו השנייה מצית.

המסעדה היהודית "הכרמל" מהווה מטרה לתקיפות חוזרות ונשנות לאורך השנים האחרונות. חלונותיה נופצו בשנית, ובמקרים אחרים אנשים ירקו עליהם או מרחו עליהם פסולת.

לפני 4 חודשים, התעורר חשד למטען חבלה במסעדה, וכוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום. כעבור שעה קלה נשלל החשד למטען אמת, לאחר שלא נמצא חומר נפץ בחבילה.

בסוף שנת 2017, מוסלמי, עטוף בדגל פלסטין, התקרב כאמור לפתח המסעדה, החל לזעוק 'אללה אכבר' וניפץ את השמשות של חלונותיה בעזרת מוט ברזל שהיה ברשותו.

בעל המסעדה האשים בעבר את ראשת עיריית אמסטרדם, פמקה הלסמה, בכך שהיא מסרבת לפגוש בו, ואמר כי בכוונתו לנעול את שערי המסעדה במידה ולא תוצב עליה אבטחה משטרתית קבועה, אולם דובר של העירייה אמר כי בעל המסעדה הוא שמסרב לפגוש פקידי עירייה בדרגה נמוכה יותר מראש העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר