תיעודים מאיראן

פיצוץ מסתורי ענק באיראן: ליד בסיס צבאי מזרחית לטהרן

הלילה סמוך לחצות נשמע פיצוץ עז בבירה האיראנית וגולשים איראנים תיעדו גם הבזק ענק שנוצר. האיראנים טוענים כי מדובר בפיצוץ מצבור גז בסמוך לבסיס פרצ'ין הסודי אך לא בתוכו (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעודים של אזרחים איראנים (צילום: מתוך טוויטר)

פיצוץ עז נשמע באישון ליל (שישי), סמוך לטהרן, בירת איראן. האיראנים טוענים בהודעות הרשמיות, כי מדובר בפיצוץ של מצבור גז תעשייתי בסמוך לבסיס פרצ'ין אך לא בתוכו. לטענת האיראנים אין לפיצוץ כל קשר לאתר צבאי כלשהו

בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית ISNA טענו כי מצבור הגז, שלכאורה התפוצץ נמצא במתחם של משרד ההגנה האיראני הסמוך לבסיס.

תיעוד נוסף לפיצוץ הענק (מתוך הטוויטר)

בטלוויזיה הממלכתית ראיינו את דובר משרד ההגנה, דאבוד עבדי, שאמר כי הפיצוץ התרחש ב"אזור הציבורי" של בסיס פרצ'ין. הוא הוסיף כי לא היו נפגעים באירוע, וכי הושגה שליטה על האש שפרצה כתוצאה משריפת מצבור הגז. הוא לא ציין מה הייתה הסיבה שהביאה לפיצוץ.

הדיווחים על הפיצוץ החלו לזרום ברשתות החברתיות בסביבות חצות (שעון ישראל), וההודעה הרשמית הראשונה מטעם השלטונות, שבה נמסר כי נפתחה חקירה לבירור הנסיבות, התקבלה רק כשעתיים לאחר מכן מה שמלמד ככל הנראה על הבלבול האיראני כיצד להגיב לאירוע.

סוכנות הידיעות האיראנית - "מהר" דיווחה, כי בשעת לילה מאוחרת נשמע "רעש גדול", ו"אור כתום בוהק" נראה בשמיים כשתיעוד שלו אף פורסם ברשתות החברתיות באמצעות גולשים איראניים שתיעדו אותו במצלמות הפלאפון שלהם.

בסיס פרצ'ין ידוע כבסיס צבאי בעייתי, שהאיראנים מנעו מסוכני סבא"א לבקר בו. על פי הטענות באתר בוצעו ניסויים בנשק גרעיני.

יצוין, כי במקביל לדיווחים הלילה על הפיצוץ ליד טהרן, כלי תקשורת איראניים דיווחו על הפסקת חשמל בכמה אזורים של העיר שיראז, שנגרמה בגלל פיצוץ או שריפה בתחנת כח בעיר, שנמצאת כ-700 ק"מ מטהרן, בדרום-מרכז איראן. ככל הנראה, אין קשר בין שני האירועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר