הסכם עם ישראל?

סוכם: סודאן יוצאת מרשימת התומכות טרור

הנשיא טראמפ הודיע כי החליט להסיר את סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור. רק לאחר שהתחייבה לשלם 335 מיליון דולר למשפחותיהם של קרבנות טרור בארה"ב (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ראש הממשלה הסודני (צילום: שאטרסטוק)

כהרגלו, בציוץ בטוויטר: הערב (שני), הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי החליט להסיר את סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור.

על פי הודעתו של נשיא ארה"ב, הוא הסכים להסיר את סודאן מהרשימה, רק לאחר שהתחייבה לשלם 335 מיליון דולר למשפחותיהם של קרבנות טרור בארה"ב.

טראמפ כתב בציוץ "ברגע שהכסף יופקד, אסיר את סודן מרשימת תומכי הטרור. סוף סוף יש צדק לעם האמריקני, וצעד גדול לסודן".

הציוץ הערב של הנשיא טראמפ

כזכור, כבר לפני מספר שבועות, רמז ראש הממשלה נתניהו כי יש עוד מדינות שבדרכן לחתום על הסכם שלום עם ישראל, כאשר המדינה הראשונה היא ככל הנראה סודאן.

כעת, לאחר שארה"ב תסיר אותה מהרשימה, נראה שהסכם השלום הולך ומתקרב. אחד מגורמי הממשל האמריקאים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ההסכם בין שתי המדינות עשוי להוביל להסכם בין סודן לישראל, אבל בשלב הזה עדיין לא יודעים על כל הפרטים. תוך מספר ימים הכל ייסגר וייחתם".

לפני שבוע: טראמפ: 'זו לא בושה, חייבים עזרה מהבורא' (צילום: הקמפיין של טראמפ)

כזכור, בשבוע שעבר דווח בכלי התקשורת בסודן, כי נשיא ארה"ב הציב אולטימטום בפני הממשלה הסודנית, ואמר כי ארה"ב תסכים להסיר את המדינה מרשימת המדינות התומכות בטרור בתמורה להסכם נירמול יחסים עם ישראל.

לפי הדיווחים, טראמפ אמר כי ההצעה תהיה תקפה רק ל-24 שעות – וזמן קצר לאחר מכן כבר נאמר כי ראש הממשלה הסודאני הסכים לכינון היחסים, במטרה להביא להסרת הסנקציות שהוטלו עליה בעקבות הוספתה לרשימת הטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר