ההקלטה המביכה

טראמפ הוקלט לוחץ לשינוי תוצאות בחירות

הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, צפוי לצאת מהבית הלבן בעוד כשבועיים, אך הוא ממשיך במאבק. בשיחה שערך ופורסמה בתקשורת הוא נשמע לוחץ על בכירים לשנות תוצאות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

הנשיא דונלד טראמפ צפוי לסיים את כהונתו בעוד כשבועיים, אך הוא עדיין לא נכנע לגמרי וממשיך בניסיונותיו להוכיח כי הבחירות זויפו ונגנבו ממנו. עיתון ה"וושינגטון פוסט" חשף אתמול (ראשון), הקלטה שבה נשמע טראמפ, מנסה לשכנע את מזכיר המדינה של ג'ורג'יה "למצוא" את הקולות שנלקחו ממנו.

על פי העיתון, מדובר בשיחה ארוכה במיוחד של כשעה בה שוחח הנשיא עם מזכיר המדינה המקומי הרפובליקני בראד רפנספרגר. לפי הכתוב בעיתון, במהלך השיחה המלאה טראמפ נשמע מעת לעת מחמיא לרפנספרגר ואף מתחנן לפניו בניסיון לגרום לו לשנות את תוצאות הבחירות בג'ורג'יה ולקבוע שהוא, טראמפ, ניצח שם, ולא ביידן.

ברגעים אחרים בשיחה, שלפחות חלקם מובאים בהקלטה שפורסמה ב"פוסט", נשמע טראמפ מאיים על רפנספרגר במרומז בהשלכות פליליות שמהן מזכיר המדינה יסבול אם כביכול יעלים מידע על זיוף הבחירות.

על פי התקשורת האמריקאית, בשבועות האחרונים הפעיל טראמפ לחץ על הרפובליקנים בג'ורג'יה לשנות את תוצאות הבחירות כשהוא מאשים אותם בבגידה במפלגה בכך שאישרו את ניצחו ביידן הדמוקרטים.

טראמפ היה חייב את הניצחון בג'ורג'יה, כמו בעוד כמה מדינות נוספות, כדי להגיע ל-270 האלקטורים הנדרשים כדי לנצח בבחירות, אך כל עתירותיו בבית המשפט נדחו לאחר שלא הצליח להוכיח את טענותיו בדבר זיוף הבחירות.

על פי הוושינגטון פוסט, מזכיר המדינה רפנספרגר והתובע הכללי של משרדו דחו את טענות טראמפ ואמרו שאין הוכחה לכך שהבחירות זויפו. "תושבי ג'ורג'יה כועסים, תושבי ארה"ב כועסים, ואין שום דבר לא בסדר בלהגיד, אתה יודע, אה, שחישבתם (את הנתונים) מחדש", אמר טראמפ על פי העיתון.

על פי ההקלטה, נשמע טראמפ אומר: "תראה, כל מה שאני רוצה לעשות זה דבר כזה: אני רק רוצה למצוא 11,780 קולות, שזה קול אחד יותר ממה שיש לנו. כי ניצחנו במדינה".

טראמפ האשים את רפנספרגר בהפסד צפוי של הרפובליקנים בשני המרוצים לסנאט כיוון שלטענתו אנשי ג'ורג'יה לא יצביעו בשל "גניבת הבחירות". "לג'ורג'יה יש בחירות גדולות, ובגלל מה שעשית לנשיא – אתה יודע, אנשי ג'ורג'יה יודעים שזאת הונאה. בגלל מה שעשית לנשיא, הרבה אנשים לא הולכים להצביע, והרבה רפובליקנים הולכים להצביע באופן שלילי, כי הם שונאים את מה שעשית לנשיא, אוקיי? הם שונאים את זה. והם הולכים להצביע. ואתה תזכה לכבוד, הרבה כבוד, אם אפשר יהיה לסדר את זה לפני הבחירות", אמר טראמפ.

בהמשך איים טראמפ על רפנספרגר באחריות פלילית: "אתם יודעים מה הם עשו ואתם לא מדווחים על זה. זאת עבירה פלילית, ואתם לא יכולים לתת לזה לקרות. זה סיכון גדול לך ולראיין, עורך הדין שלך. אסור לכם לאפשר לזה לקרות, ואני מיידע אותך שאתם נותנים לזה לקרות".

השלב האחרון באישור הפורמלי של ניצחון ביידן יגיע ביום רביעי, כששני בתי הקונגרס יתכנסו לישיבה שבה יימסרו התוצאות הרשמיות לסגן הנשיא מייק פנס, בעל בריתו של טראמפ, וזה ייאלץ, להכריז על ניצחונו של ביידן.

האירוע לא צפוי לעבור ללא התנגדות, כבר עתה הודיעו כמה סנאטורים רפובליקנים כי יביעו התנגדות לאישור תוצאות הצבעת האלקטורים. צעד זה יכריח את הקונגרס לערוך דיונים בנושא אך בהצבעה הסופית אין להם סיכוי אמיתי להביא לביטול ניצחונו של ביידן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר