"לתלות אתכם"

הכדורגלן הישראלי ואשתו ספגו אנטישמיות

מועדון הכדורגל הסקוטי המפורסם 'סלטיק' הפסיד ליריבו, 'גלאזגו ריינג'רס' - והשחקן הישראלי של סלטיק, ניר ביטון ואשתו ספגו קללות ואיומים אנטישמיים ברשת (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ניר ביטון על המגרש (צילום: Shutterstock)

כדורגלן ישראלי ספג קללות ואנטישמיות ברשת, לאחר שקבוצתו הפסידה.

ניר ביטון בן ה-29 מאשדוד, משחק במועדון הכדורגל הסקוטי המפורסם 'סלטיק' מאז 2013 בתפקיד קשר אחורי. סלטיק מתחרה פעמים רבות עם קבוצת 'גלאזגו ריינג'רס', שתיהן מעיר גלאזגו שבסקוטלנד, בממלכה המאוחדת.

במשחק הדרבי שהתקיים בין שתי הקבוצות אתמול (ראשון), הפסידה סלטיק לגלאזגו, ומאז - על פי דיווח באתר היהודי-בריטי JC - סופג ביטון הודעות ממעריצי הקבוצה שמקללים אותו בביטויים אנטישמיים.

ביטון קיבל הודעות עם כינויים כגון 'ממזר יהודי מלוכלך' ו'עכברוש ציוני'. גם אשתו, בר, סיפרה שקיבלה הודעות ברשתות החברתיות, ואף שיתפה צילום מסך בו קרא הכותב "לתלות אתכם ברחובות" והמשיך בנאצות כלפי שני ילדיהם.

ביטון כבר הביע בעבר אכזבה מהזעם האנטישמי שהוא סופג מפעם לפעם, ואף שקל לעזוב את הקבוצה בשל כך - מה שעד כה לא קרה.

בסקוטלנד יש ריכוז גדול של אנטי-ישראלים ואנטי-ציוניים קיצונים, וכפי שניתן לראות - גם אנטישמים. בעבר הותקפו בה רב ובני משפחתו, ומורה מקומי צוטט כמי שלימד את תלמידיו כי 'היטלר לא היה כזה רע'.

בשנת 2017 פורסם מחקר שמימנה ממשלת סקוטלנד, ובו התברר כי אחד מכל שישה יהודים בסקוטלנד מסתיר את זהותו היהודית, ורבים חוששים לחייהם. חלק מהיהודים שוקלים לעזוב את סקוטלנד בשל האנטישמיות העולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר