השעיה או הדחה

כך מנסים למנוע מהנשיא דונלד טראמפ להתמודד ב-2024

בעקבות המהומות בגבעת הקפיטול, הדמוקרטים, מנסים לפתוח בהליך הדחה או השעיה של הנשיא המכהן טראמפ, מה שימנע ממנו להתמודד שוב ב-2024 • זה לוח הזמנים (עולם)

אלי דן | כיכר השבת |
דונלד טראמפ נשיא ארה"ב (צילום: הבית הלבן)

במפלגה הדמוקרטית מנצלים את ההתפרעויות בגבעת הקפיטול על מנת להדיח את טראמפ ימים ספורים לפני סיום כהונתו, מה שימנע ממנו להתמודד שוב ב-2024.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הדמוקרטים בקונגרס ינסו להדיח את הנשיא דונלד טראמפ מתפקידו השבוע, או באמצעות הפעלת לחץ על סגן הנשיא מייק פנס להכריז על טראמפ כלא כשיר, או בניסיון הדחה שני והיסטורי, באמצעות הצבעה בבית הנבחרים והסנאט. זאת לאחר שתומכי טראמפ הסתערו על בניין הקפיטול.

לוח הזמנים לימים הקרובים

היום (שני) ינסו הדמוקרטים להעביר החלטה המבקשת מפנס להפעיל את התיקון ה -25 בחוקה האמריקנית, התיקון מאפשר לסגן הנשיא ולקבינט להדיח נשיא שנחשב כבלתי מסוגל לבצע את תפקידו. ההחלטה, מאשימה את טראמפ בהפעלת לחץ על גורמי הבחירות לבטל את הפסדו ובנוסף מאשימה אותו בניסיון לעודד את תומכיו "לעלות" על הקפיטול.

ננסי פלוסי הדמוקרטית תנסה לשכנע נבחרים רפובליקנים לתמוך, אם לא תצליח, הם עשויים לנסות לחסום את הניסיון.
יום שלישי: הצבעה על הפעלת התיקון ה -25.

אם הרפובליקנים ימנעו מלתמוך, בית הנבחרים יקיים ביום שלישי הצבעה רשמית, על פי ננסי פלוסי. הצעד צפוי לעבור את אישור בית הנבחרים, שם מחזיקים הדמוקרטים ברוב 222 מול 211.

ההצבעה תלחץ על פנס, לקבל החלטה, אך לא תכריח אותו לפעול. יהיו לו 24 שעות להגיב.

כזכור סגן הנשיא פנס דחה את הפצרותיו של טראמפ לנסות ולמנוע מהקונגרס לאשר את ניצחונו של הנשיא הדמוקרטי הנבחר ג'ו ביידן, בין פנס לבין הנשיא תחתיו הוא מכהן שורר כעת נתק מוחלט, אך הדבר אינו מבטיח את תמיכת פנס הרפובליקני בכל מהלך שיבקשו הדמוקרטים לקדם.

"בהנחה שפנס לא יפעל, נביא להצבעה בבית הנבחרים חקיקת הדחה" אומרת ננסי פלוסי, ההצבעה על ההדחה יכולה להתקיים כבר ביום רביעי או חמישי השבוע. וככל הנראה תאושר בבית הנבחרים, לאור התמיכה בקרב הדמוקרטים השולטים בו. המהלך יהפוך את טראמפ לנשיא ארה"ב היחידי שהדחתו אושרה פעמיים בבית הנבחרים.

ההדחה בבית הנבחרים טעונה את אישור חברי הסנאט, ויש צורך בהצבעה של שני שליש מחברי הסנאט על מנת להדיח את הנשיא בפועל. זה אומר שכל 50 הדמוקרטים ולפחות 17 מתוך 50 הרפובליקנים בסנאט יצטרכו להצביע נגד טראמפ. נכון ליום ראשון רק שני רפובליקנים בסנאט אמרו בפומבי כי טראמפ לא אמור לכהן בתפקידו.

כזכור, ניסיונם הקודם של הדמוקרטים להדיח את טראמפ, כשל בסנאט. ובפועל ההצבעה בסנאט לא תתקיים לפני סוף כהונתו של טראמפ המסתיימת ב -20 בינואר.

כך שלמעשה גם אם יצליחו מאמצי הדמוקרטים, המשמעות של ההדחה תהיה מניעה של טראמפ מלהתמודד על נשיאות ארה"ב בעתיד.

כזכור עוד, טראמפ הצהיר כי לא ישתתף בהשבעתו של ביידן, ודיווחים שונים העלו כי הוא מתכנן להודיע בעצרת שיקיים במקביל לתומכיו, על התמודדותו לנשיאות ב-2024, מהלך אותו ככל הנראה מנסים הדמוקרטים לחסום.

בשולי הדברים נציין, כי שירות הפארקים הלאומי האמריקני הודיע היום כי סגר את שערי הגן שלמרגלות אנדרטת החרות עד ה- 24 בינואר, עקב איומים מצד קבוצות שהיו מעורבות בשבוע שעבר במהומות בקפיטול בכדי לשבש את טקס השבעתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ב -20 בינואר. ביידן מצידו הודיע היום כי הוא מבקש שלא לקיים אירוע רב משתתפים בהשבעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר