בעיות זקנה? צפו

ביידן שכח את שם השר שלו: "הבחור שמנהל שם את המדים..."

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עושה זאת שוב. בנאום שנשא בשידור חי, לא הצליח להיזכר בשמו של מזכיר ההגנה האמריקני, וניסה לצאת מהמבוכה בצורה שרק הגדילה אותה • כך זה נראה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך The White House ביוטיוב)

בנאום שנשא אמש (שני), לא הצליח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להיזכר בשמו של שר ההגנה שלו, לויד אוסטין. מתנגדיו כבר מפיצים ברשתות החברתיות את הטענה, שהועלתה גם בקמפיין הבחירות, כי הוא סובל מזקנה ובעיות זיכרון מתקדמות.

ביידן ייעד את הנאום הזה ל'יום האישה הבינלאומי', והודיע במהלכו על מינויין של שתי נשים לתפקיד פיקודי, ביחידות לוחמות בצבא ארצות הברית.

בשלב זה התחיל הנשיא להודות למזכיר ההגנה, לויד אוסטין, אך 'נתקע'. לא הצליח לזכור את שמו. וכך זה נשמע: "אני רוצה להודות למז...אה, הגנרל לשעבר. אני ממשיך לקרוא לו גנרל. הבחור שמנהל את המדים שם...".

"אני רוצה לוודא שאנו מודים לגנרל על כל מה שהוא עשה ומנסה ליישם את כל מה שדיברנו עליו כרגע, ועל כך שהוא המליץ על שתי הנשים האלו לקידום", הוסיף ביידן.

באותם רגעים, סגניתו של ביידן, קמלה האריס, שעמדה לימינו, מעט מאחוריו, נראתה מביטה לצדדים במבוכה גדולה.

המבוכה בלטה במיוחד, על רקע העובדה כי בנאום קצר שנשא מוקדם יותר, ביידן כן נקב בשמו של מזכיר ההגנה אוסטין - אמנם יתכן ואז הוא הקריא זאת מטלפרומפטר.

כזכור, השמועות על מצבו הקוגנטיבי של הנשיא החדש החלו טרם כהונתו כאשר התייחס לנשיא דאז דונלד טראמפ, באוקטובר שעבר, בשם ג'ורג'. "ארבע שנים נוספת של ג'ורג', אה, ג'ורג', אנו הולכים למצוא את עצמנו במצב שאם טראמפ ייבחר שוב, אנו נהיה בעולם אחר", אמר אז.

תקרית דומה אירעה בחודש דצמבר, כאשר ביידן שכח את שם מועמדו לתפקיד שר הבריאות, חבייר ביסרה. בהמשך הגה את שמו באופן שגוי, עד שנזכר בשם המלא.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר