"חופש הדת"

החרם על הבורקה: היהודים בעד המוסלמים

לאחר שממשלת שוויץ החליטה לאסור על נשים מוסלמיות במדינה לעטות רעלה המכסה את כל פניהן, בקהילות היהודיות מודאגים: "ימשיכו לחתור תחת חופש הדת" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

קהילות יהודיות בשוויץ ובאירופה מודאגות, לאחר שממשלת שוויץ החליטה לאסור על נשים מוסלמיות לעטות 'בורקה' - רעלה המכסה את כל הפנים מלבד העיניים.

בהצבעה שהתרחשה בתחילת השבוע בפרלמנט השוויצרי, קבעו 51% מהמחוקקים כי יש לאסור על יציאה לרשות הרבים בפנים מכוסות. מובן שלשון החוק לא מתייחסת למוסלמים באופן ספציפי - אך מובן שציבור המהגרים והאזרחים המוסלמים הוא הנפגע העיקרי מכך.

בקהילות היהודיות שבאירופה כמו תמיד מודאגים ממהלכים שכאלו, בעיקר משום שיתכן שביום אחר תתקבל החלטה נגד הלכות יהודיות. לכן גם במקרה הזה, הוחלט להיאבק למען חופש הדת בשוויץ.

בהודעה משותפת לפדרציה של הקהילות היהודיות בשוויץ ושל הפלטפורמה ליהודים ליברליים בשוויץ, נטען כי החרם מהווה הפרה של כמה מכללי חופש הדת הבסיסיים, ואף הובעה דאגה כי "יוזמות חקיקה או יוזמות פדרליות נוספות, עלולות לערער עוד יותר את חופש הדת בעתיד".

גם הגאון הרב פנחס גולדשמידט - נשיא ועידת רבני אירופה ויליד שוויץ בעצמו - פרסם הודעה בגנות החקיקה.

לדבריו, "לשוויצרים ישנה היסטוריה ארוכה של ניסיונות לרסן הגירה באמצעות החרמת פעילויות דתיות" - הכוונה כמובן, ביו היתר, לאיסור על השחיטה שקיים במדינה מאז 1982, שלדברי הרב גולדשמידט "נועד לעצור את הגירת היהודים מרוסיה לשוויץ".

"אנו חוששים שההתקפות הללו נגד חופש הדת מחלישות עוד יותר את היכולת של אדם לממש את אמונתו - חופש בסיסי וזכות אדם המהווים יסוד לדמוקרטיה ליברלית", כתב הרב.

יצוין ששוויץ אינה הראשונה שאסרה על הבגד האיסלאמי בתחומיה: באירופה קדמו לה בלגיה, צרפת, אוסטריה. באסיה נאסרה הבורקה בסין ובסרי-לנקה.

הגאון הרב פנחס גולדשמידט (צילום: אלי איטקין)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר