למטרת מיקוח?

איראן טוענת: עצרנו חשוד בריגול לטובת ישראל

הממשל בטהרן טוען כי הצליח לשים את ידו על 'מרגל ישראלי', כך טוען גורם במשרד המודיעין האיראני • איראן לא פעם מכריזה על תפיסת מרגלים, בכדי להתמקח עם מדינות שונות (עולם)

אלי דן | כיכר השבת |
המנהיג העליון האיראני חמינאי (צילום: טוויטר)

איראן טוענת היום (שני) כי שמה את ידיה על 'מרגל ישראלי', ועל מספר אנשים נוספים שהיו לטענתה בקשר עם שירותי מודיעין זרים, כך מדווחת היום התקשורת הממלכתית האיראנית, מבלי לפרטי על זהותם האזרחית של העצורים.

"מרגל ישראלי נעצר במחוז מזרח אזרבייג'ן באיראן... גם מרגלים אחרים שהיו בקשר עם שירותי המודיעין של כמה מדינות נעצרו", צוטט גורם במשרד המודיעין האיראני.

כזכור, איראן מאשימה את ישראל כי היא עומדת מאחורי מעשי חבלה והתנקשויות שונות במדעני גרעין, בראשם מוח'סן פאחריזדה, מנהל תוכנית הגרעין הצבאית האיראנית.

יצוין כי איראן נוהגת לעצור בעלי אזרחות זרה ומכנים אותם כ-'מרגלים', זאת לצורך מיקוח עם מדינות המוצא שלהם. בשנת 2020 איראני שהורשע כביכול בריגול עבור המודיעין האמריקאי והישראלי, הוצא להורג.

לפני כמה חודשים, שחררה איראן מהכלא אזרחית אוסטרלית-בריטית. האיראנים האשימו אותה ב"ריגול למען הציונים", אך ככל הנראה נעצרה כי הייתה נשואה לישראלי, ולא היה לה שום קשר לריגול. בתמורה לשחרורה דרשה איראן מתאילנד לשחרר מהכלא שלושה איראנים שנעצרו בה בעשור שעבר, אחרי שנתפסו מנסים לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות.

גורמים ישראליים רשמיים לא הגיבו על הדיווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר