המלצות חדשות

הקלה בסגר בבריטניה: "ניתן להתפלל בחוץ"

במכתב שפרסמו הרב הראשי של הממלכה המאוחדת וארגון הגג היהודי-בריטי 'כנסת ישראל', הם מציעים לקהילות חזרה חלקית לשגרה - בימים בהם מזג האוויר מאפשר זאת (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חרדים בבריטניה, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

הקלה: לאחר שנה קשה בתחום חיי הדת של יהודי בריטניה, ניכר אור קטן בקצה המנהרה. במקביל להקלה בסגר שהטיל ראש ממשלה בריטניה, בוריס ג'ונסון.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', ג'ונסון הוציא מן הכלל בתי כנסת והתיר להם לפעול גם בסגר - מה שגרר דברי ברכה מהקהילות היהודיות אבל גם קריאה שלא לנצל את ההיתר אלא להתפלל בבית.

בוועד שליחי הקהילות (Board of Deputies) הודו אז לממשלה על "האפשרות לקיום תפילה בציבור ואירועים משמעותיים", אבל קראו לציבור להישמר ולהקפיד על כללי הזהירות. "בקהילות שלנו, מקרי מוות כתוצאה מקורונה עלו משמעותית בשבועות האחרונים. אי אפשר להיות שאננים".

גם בארגון United Synagogue - ק"ק כנסת ישראל, המאגד 62 קהילות אורתודוקסיות בבריטניה, הדגישו: "אף אחד לא צריך להרגיש לחץ בקשר להשתתפות במניין".

כעת, במכתב שמפרסמים הרב הראשי של הממלכה המאוחדת וארגון 'כנסת ישראל', הם מציעים לקהילות חזרה חלקית לשגרה - בימים בהם מזג האוויר מאפשר זאת.

לפי דיווח באתר היהודי-בריטי Jewish News, המכתב הארוך מציג כללים מעודכנים שמצד אחד קוראים עדיין לשמור על קבוצות הסיכון בבית, מצד שני דוחקים במתפללי בתי הכנסת להתחסן ומצד שלישי מתירים תפילות במרחב הפתוח.

במיוחד נקראים ילדים להגיע להתפלל, כל זמן שהוריהם יכולים לפקח ולוודא שהם אינם עוזבים את מקומם הקבוע.

"בעקבות חורף שבו רבים ממוסדותינו סגרו את שעריהם, אנו מצפים להתכנס שוב בקהילות כדי להתפלל, ללמוד, להתנדב, לסמן אירועים משמעותיים וליהנות איש מחברת רעהו", נכתב בהדרכה שעליה חתמו כאמור הרב הראשי לבריטניה הגאון הרב אפרים מירוויס, ארגון הגג 'כנסת ישראל' וגם בית דין לונדון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר