הבחירות באיראן

חסר תקדים: זריף הוקלט מדבר נגד השלטון

שר החוץ האיראני זריף הוקלט תוקף את השלטונות באיראן, וכן את בכיר הצבא קאסם סולימני שחוסל לפני יותר משנה. המתקפה באה בצל הבחירות המתקרבות באיראן (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Gabriel Petrescu / Shutterstock)

בהקלטה שהודלפה ביום ראשון ברחבי התקשורת באיראן, נשמע שר החוץ באיראן, מוחמד זריף, תוקף את משמרות המהפכה באיראן במתקפה חסרת תקדים.

ההקלטה שהודלפה, כחלק מריאיון של כלכלן איראני, אמר זריף, כי בכיר הצבא קאסם סולימאני ,שחוסל לפני מספר חודשים, ניסה לחבל בהוצאתה לפועל של תוכנית הגרעין, שזריף היה מתומכיה המובהקים בתוך איראן. עוד תקף זריף, כי הצבא האיראני מאבד מעמימותו ומטווח התמרון הדיפלומטי, בין היתר בשל ההתערבות האיראנית במלחמת האזרחים בסוריה.

"הדיפלומטיה שלי תמיד שילמה את המחיר עבור הפעילות הצבאית של השהיד קאסם סלימאני ואף פעם זה לא היה להפך" הלין זריף.

זריף הוסיף ותקף את סולימאני המת, על כך שהעביר ציוד צבאי בטיסות אזרחיות מאיראן מבלי ליידע את שר החוץ האיראני.

התקיפות של שר החוץ זריף באות בצל הבחירות המתקרבות, בהן זריף מנסה למצב את עצמו בתור האיש המתון יחסית במדינה.

דובר משרד החוץ האיראני סירב להתייחס להקלטות במסיבת עיתונאים, אך אמר כי "ההקלטה בשום פנים ואופן אינה ראיון מההתחלה, והיא גם לא הייתה אמורה להיות ראיון... זה היה חלק מדיאלוג שגרתי וחסוי שמתקיים בתוך הממשל".

כזכור, קאסם סולימאני, מי שהיה מפקד 'כח קודס', חוסל לפני יותר משנה בעיראק בידי צבא ארה"ב. לאחר החיסול, דובר המיליציות האיראניות, אחמד אל-אסדי, הטיל את האחריות על ישראל וארה"ב, והודיע. "האויבים האמריקנים והישראלים, הם האחראים להריגתם של אבו מהדי אל-מוהנדס וקאסם סולימאני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר