תופעה בקורונה

אנטישמים פורצים לשיעורים ותפילות ב'זום'

הסגרים והגבלות התנועה ברוב מדינות העולם הצליחו למנוע אחוזים ניכרים של פשעי השנאה הפיזיים - אך מנגד, יהודים נאלצים להתמודד עם הצפה של אנטישמיות מקוונת (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זום, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

דו"ח שנתי הבודק את מגמות האנטישמיות בארצות הברית, מגלה כי זו עדיין קיימת ובסך הכל משנה צורות.

הסגרים והגבלות התנועה ברוב מדינות העולם בשנה האחרונה, בשל נגיף הקורונה, הצליחו אמנם למנוע אחוזים ניכרים של פשעי השנאה הפיזיים נגד יהודים - אך מנגד, אלו נאלצים להתמודד עם הצפה של אנטישמיות מקוונת, כך עולה מדו"ח של 'הליגה נגד השמצה'.

הדו"ח, המתפרסם היום (שלישי) ומסכם את שנת הקורונה 2020, מעלה כי בארצות הברית חלה ירידה של 4 אחוזים בכלל פשעי השנאה, בהשוואה לשנת 2019 שהיתה שיאנית של תקריות כאלו.

בניתוח של הנתונים הללו ניתן לגלות כי בשנה החולפת היתה ירידה של 49% בתקיפות פיזיות על רק אנטישמי, ירידה של 18% בעבירות רכוש וונדליזם וירידה של 61% באנטישמיות כלפי תלמידים בבתי ספר לא יהודיים - שכמובן היו סגורים במשך חודשים ארוכים.

אך למרות כך, חלה עלייה משמעותית בגילויי אנטישמיות בצורתה החדשה: הרשת המקוונת. לפי הדו"ח, אנטישמים פרצו 196 פעמים אל תוך שיחות וידאו שקיימו יהודים בתוכנת 'זום' - רובן שיחות או שידורי תפילות שארגנו בתי כנסת ומוסדות חינוך.

כך למשל, קהילה חרדית שארגנה שיעור תורה וירטואלי בשידור חי לחבריה, הופתעה כאשר אל השיחה המקוונת הסתנן אדם אנטישמי, שכתב מספר פעמים בצ'אט "מוות ליהודים" ואף צייר צלבי קרס על המסך.

מקרים דומים אירעו אף ב'תפילות וירטואליות' שקיימו קהילות חרדיות ודתיות במקומות שבהם הרשויות לא אפשרו קיום מניינים. גם לשם פרצו הגזענים והעבירו את מסרי השנאה שלהם באין מפריע.

אותן "הפצצות זום" כפי שפריצות אלו מכונות בדו"ח, מצטרפות אל שיח השנאה הגואה ברשתות החברתיות, ש'תפס טרמפ' על נגיף הקורונה.

דו"ח אחר, מקנדה הסמוכה לארה"ב, מעלה אף הוא נתונים מדאיגים. מדובר בארגון היהודי הקנדי 'בני ברית', שפרסם אמש (שני) כי חלה ב-2020 ירידה דרמטית במספר התקיפות הפיזיות - ככל הנראה בגלל ההגבלות במדינה - אך יש עלייה של 18% במספר אירועי האנטישמיות בכלל. בממוצע, בכל יום ב-2020 התרחשו למעלה מ-7 פשעי שנאה אנטישמיים.

44% מהאנטישמיות בקנדה, היתה קשורה איכשהו לנגיף הקורונה. על פי הליגה לזכויות אדם, מה שסייע לכך היה מידע כוזב על הפרות חוקי הקורונה בידי תושבים חרדים.

שוטרים בקנדה במרדף אחרי חרדים, באכיפת קורונה (לפי סעיף 27א)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר