פרשת הקלטת

באיראן מחפשים: מי הדליף את הקלטת זריף

נשיא איראן הורה על פתיחת חקירה לאיתור מדליף הקלטת זריף, בה נשמע מעביר ביקורת חריפה על משמרות המהפכה ועל בכירים באיראן. הפרסום בא בצל הבחירות במדינה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(khamenei.ir)

ימים ספורים לאחר פרסום ההקלטה בה נשמע שר החוץ האיראני מוחמד זריף מעביר ביקורת חריפה על משמרות המהפכה וכן על ראש משמרות המהפכה שחוסל - קאסם סולימני, הכריז נשיא איראן חסן רוחאני על פתיחה בחקירה לאיתור המדליף.

כזכור, בשיחה שהתנהלה בין זריף לכלכלן איראני, מתח ביקורת חריפה על משמרות המהפיכה, שלא מעריכים מספיק את הדיפלומטיה.

בהקלטה שהודלפה אמר זריף כי ראש משמרות המהפכה באיראן, קאסם סולימאני, שחוסל לפני מספר חודשים, ניסה לחבל בהוצאתה לפועל של תוכנית הגרעין, שזריף היה מתומכיה המובהקים בתוך איראן. עוד תקף זריף ואמר כי הצבא האיראני מאבד מעמימותו ומטווח התמרון הדיפלומטי, בין היתר בשל ההתערבות האיראנית במלחמת האזרחים בסוריה.

זריף הלין כי "הדיפלומטיה שלי תמיד שילמה את המחיר עבור הפעילות הצבאית של השהיד קאסם סלימאני ואף פעם זה לא היה להפך".

חשיפת ההקלטה של שר החוץ זריף באות בצל הבחירות המתקרבות, בהן זריף מנסה למצב את עצמו בתור האיש המתון יחסית במדינה.

זריף כתב היום לגבי תוכן ההקלטות כי לא תקף את בכירי משמרות המהפכה, אלא רק קרא לשפר את מערכת היחסים בין הצבא האיראני למערכת הדיפלומטית של איראן.

מיד לאחר פרסום ההקלטות, סירב דובר משרד החוץ האיראני להתייחס לתוכנן, אך אמר כי "ההקלטה בשום פנים ואופן אינה ראיון מההתחלה, והיא גם לא הייתה אמורה להיות ראיון... זה היה חלק מדיאלוג שגרתי וחסוי שמתקיים בתוך הממשל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר