בשורה לטיילנים

מדינת ישראל הצטרפה לרשימת המדינות הירוקות באיחוד האירופי

מועצת האיחוד האירופי הודיעה היום, כי מדינת ישראל תצטרף לעוד שמונה מדינות - המוגדרות כמדינות ירוקות • המשמעות: ישראליים יוכלו להיכנס כמעט לכל המדינות באירופה - בכפוף להסכם כל מדינה עם ישראל (בעולם)

חופשה בחו"ל (צילום: שאטרסטוק)

בשורה טובה לטיילינים: במרבית מדינות אירופה, ישראליים לא יכלו להיכנס עד עתה באזרחות ישראלית, אך היום (חמישי) הודיעה מועצת האיחוד האירופי הצטרפה לרשימת המדינות הירוקות.

יצוין, כי על בסיס החלטה זו יכולות המדינות החברות באיחוד לאפשר כניסת ישראלים לתחומם - אך המדינות לא מחויבות להכניס, אך זה סולל את הדרך למדינות החברות באיחוד האירופאי לאשר כניסת ישראלים, באופן חד צדדי או בהסכם הדדיות עם ישראל..

ההחלטה עברה על בסיס עבודה דיפלומטית מאומצת של שגרירות ישראל לאיחוד האירופי, שגרירויות נוספות ביבשת ומשרד החוץ בירושלים, שפעלו מול מועצת האיחוד האירופי והנציבות להמליץ להוסיף את ישראל לרשימת המדינות הירוקות.

חברי המועצה ביססו את החלטתם בשל נתוני התחלואה הנמוכים ושיעור התחסנות גבוה באוכלוסייה הישראלית ישראל היא המדינה היחידה אשר התווספה לרשימה הירוקה מאז ינואר 21, בה נמצאות אוסטרליה, ניו זילנד, רואנדה, סינגפור, דרום קוריאה, תאילנד וסין בלבד.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר: "החלטת האיחוד האירופאי להוסיף את ישראל לרשימת המדינות הירוקות סוללת את הדרך לחזרה הדרגתית לשגרה לאחר משבר הקורונה לצמיחה כלכלית. אני מברך את שליחי משרד החוץ באירופה על עבודתם המצוינת שהובילה להחלטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר