דיאטה או מחלה?

תועד רזה מהרגיל: חרושת שמועות סביב מצבו של שליט צפון קוריאה

כחודש אחרי שלא נראה בציבור, שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און תועד רזה באופן ניכר - והשמועות שוב חוגגות • האם זו דיאטה שהצליחה או אכן מחלה? הפרשנים מנסים לפצח (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
שמועות לגבי מצבו הבריאותי. קים ג'ונג און (צילום: שוטרסטוק)

מצבו הבריאותי של קים ג'ונג און, שליט קוריאה הצפונית, שוב מעורר גל שמועות ברחבי העולם, לאחר שבתיעודים רשמיים שהופצו ממפגש שלו עם אנשי מפלגת השלטון בבירת המדינה - הוא נראה רזה באופן משמעותי מכפי שהיה בעבר.

פגישתו של קים, בסוף השבוע האחרון, התקיימה אחרי כמעט חודש שבמהלכו לא נראה בפומבי - זמן ארוך במיוחד גם במושגי ההיעדרויות של העריץ מצפון קוריאה.

בשיחה עם אתר החדשות NK, העוקב מסיאול שבדרום קוריאה אחר המתחולל במדינה השכנה, הצביע פרופסור ויפין נרנג, מהמכון הטכנולוגי במסצ'וסטס, על שתי אפשרויות באשר לירידת משקלו של קים.

"או שאיבד ממשקלו בכוונה, בכדי להיות בריא יותר - מה שישווה לו ביטחון גדול יותר, או שזו ירידה פתאומית הנובעת ממצב בריאותי", אמר נרנג. "אם אכן מדובר במצב בריאותי - המרוץ אחר ירושתו והחלפתו כבר מתנהלת מאחורי הקלעים".

באתר החדשות הדרום קוריאני אף ירדו לרזולוציות באשר למשקלו של קים, ופרסמו שלוש תמונות שלו מהחודשים האחרונים, בהן נראה פרק כף ידו, עליו נוהג לענוד שעון יוקרתי שלפי ההערכות שווה 12,000 דולר - הולך ונהיה צר מחודש לחודש.

לפי הדיווחים, בחודש נובמבר 2020 משקלו של קים עמד על 140 קילוגרם. ההערכות הן כי בכל שנה, מאז עלה לשלטון בסוף 2011, עלה בכ-6-7 קילוגרם. מדובר על עלייה של כ-50 קילו בעשור.

"על פניו לא מדובר בירידה משמעותית", אמר קצין מודיעין בפיקוד המבצעים המיוחדים בארה"ב לאתר NK הדרום קוריאני, "אך הירידה בהחלט יכולה לספק רמזים למידע שאנשי המודיעין מחפשים".

זו לא הפעם הראשונה שמצבו של קים מעורר ספקולציות עולמיות. בשנים האחרונות נוהג המנהיג הצפון קוריאני ליטול הפסקות, שהופכות לארוכות ותכופות יותר ויותר בחלוף השנים, מעיני הציבור.

בשנה שעברה הוא נעדר לפרק זמן ארוך במיוחד - מה שהעלה סימני שאלה רבים באשר למצבו הבריאותי.

מומחים מעריכים כי בשל משקלו, עשוי קים לסבול ממחלות בדם וכלי דם. המומחים מצביעים גם על ההיסטוריה הבריאותית המורכבת של משפחתו, שחלקם מתו מהתקפי לב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר