קפריסין

צוות הכיבוי הישראלי השיג שליטה בשריפה

יום לאחר שטייסת 'אלעד' הגיעה לסייע במאמצי הכיבוי של השריפה הגדולה בהיסטוריית קפריסין, הודיעה מחלקת היערות הקפריסאית כי הושגה שליטה באש • "צריך מקצוענות" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מטוס כיבוי מעל יערות קפריסין (צילום: Shutterstock)

יום לאחר שטייסת הכיבוי הישראלית 'אלעד' הגיעה לסייע במאמצי הכיבוי של השריפה הגדולה בהיסטוריית קפריסין, הודיעה אמש (שני) מחלקת היערות הקפריסאית כי הושגה שליטה באש.

ישראל הגדירה 'משימה לאומית' את הסיוע לקפריסין בכיבוי האש שגבתה את חייהם של ארבעה תושבים, החריבה מספר בתים והביאה לפינוי של כעשרה יישובים. האש השתוללה בשטח מיוער בהרי הטרודוס שגודלו כ-34 ק"מ רבועים.

כזכור, משלחת הסיוע הישראלית יצאה לקפריסין בהתאם להחלטת הדרג המדיני והיא כללה בנוסף הגעת מטוסי 'קרנף' של טייסת 131 "אבירי הציפור הצהובה" כשעליהם מטען של 20 מ"ק חומרים מעכבי בעירה וציוד טכני שסייע לטייסת הכיבוי.

בצוות משלחת הסיוע הישראלית פעלו ארבעה טייסי כיבוי וקצין סיוע אווירי, שהחלו במאמצי הכיבוי שעות ספורות לאחר נחיתתם בשטחי קפריסין. בראש המשלחת עמד רב-סרן ע׳, ששירת עד לאחרונה כסגן מפקד הטייסת.

הטייס הראשי של 'אלעד', גיא וייסברד, סיפר בזמן אמת בשיחה עם 'מאקו', כי "המענה שאנחנו נותנים כאן בהרי הטרודוס, שם נמצאת השריפה, מביא אותך לקצה המעטפת".

לפי הטייס, "הפסגות בגובה של 6,000-5,000 רגל. במקומות האלה האוויר יותר דליל והרוחות חזקות, מה שמשפיע על המטוס. המקצוענות שנדרשת ממך מאוד גבוהה, כי אסור לך לחצות את הקצה שלך עצמך ושל המטוס".

מתוצאות השריפה בהרי הטרודוס (צילום: Shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר