בשידור חי בטלויזיה

ללא בושה: "היה טוב ליהודים תחת היטלר"

מירוסלאב איוונוב, מועמד לפרלמנט הבולגרי מטעם מפלגת ימין קיצוני, טען בראיון כי תאי הגזים "נועדו להסרת תולעים" וכי ספרו של היטלר 'מיין קאמפף' שווה ערך לתנ"ך (חדשות עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מירוסלאב איוונוב (צילום מסך)

אנטישמיות באירופה: פוליטיקאי בולגרי השמיע דברי אנטישמיות והכחשת שואה ללא כל בושה ומעצור, בשידור חי בטלוויזיה מקומית.

מדובר במירוסלאב איוונוב, מועמד לפרלמנט של בולגריה מטעם מפלגת הימין הקיצוני 'האיחוד הלאומי', שהתראיין ברשת המקומית 'נובה' לקראת הבחירות לפרלמנט, שתתקיימנה ביום ראשון הבא, ה-11 ביולי.

בראיון, שבו ניסה לקדם את האג'נדה הלאומנית של מפלגתו, הכחיש איוונוב את השואה וטען כי "היה טוב ליהודים תחת היטלר. הם יכלו לעבוד באופן חופשי". בנוסף אמר כי "תאי הגזים נועדו להסרת התולעים מהם".

כאשר נשאל לגבי תמונה שלו, בה הוא נצפה במועל יד נאצי, השיב איוונוב כי מדובר ב"הצדעה רומאית".

במסגרת כתבה ששידר ערוץ הטלוויזיה, הוצגו צילומי מסך מתוך ערוץ יוטיוב של איוונוב, שבו תכנים רבים הקשורים בצורר הנאצי היטלר. סרטון אחד אף נושא את הכותרת "הפיהרר שלי".

איוונוב נשאל אם הוא ממליץ לאנשים לקרוא את ספרו של הצורר, 'מיין קאמפף' (מלחמתי), והשיב: "בהחלט. היצירה הזו משתווה לתנ"ך ולקוראן". יצוין, שאיוונוב עצמו פרסם ספר בעל שם דומה: "החלום שלי", אך הכחיש את הקשר בין הספרים.

בתגובה לדבריו המקוממים, פרסמו גינוי חריף ב'שלום' - איחוד יהודי בולגריה. לפי ההודעה, "זו בושה שמפלגות פוליטיות באירופה המודרנית הן חסידות של אחת האידיאולוגיות האפלות ביותר בתולדות האנושות. אנו מגנים בתוקף את התפשטות התעמולה הנאצית, הפשיסטית והאנטישמית. אין מקום באירופה למפלגות ולמנהיגים שמעריצים אדם האחראי לפשעים הנוראים ביותר בתולדות האנושות.

"אנו קוראים לרשות השופטת לנקוט עמדה בעניין זה, על בסיס החקיקה הבולגרית והאירופית הקשורה בהפצת תעמולה פשיסטית ואנטישמית והכחשת שואה", אמרו ב'שלום'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר