מיליוני מתים

דו"ח בהודו: מניין הרוגי הקורונה - גדול פי 10

לרוב החוקרים די ברור כי הנתון הרשמי, שלפיו, 414,000 מתו בהודו מקורונה, אינו מדוייק; כעת מחקר מקיף שנערך במדינה מעלה כי מספר המתים עומד על כמה מיליונים (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מחלקת קורונה בבית חולים בהודו (צילום: Shutterstock)

דו"ח חדש בהודו טוען שמניין הרוגי הקורונה במדינה גדול פי עשרה מהמספר הרשמי, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

לרוב החוקרים די ברור כי הנתון הרשמי של ממשלת הודו, שלפיו, 414,000 מתו מקורונה, אינו מדוייק; כעת מחקר מקיף שנערך במדינה מעלה כי מספר המתים עומד על כמה מיליונים - בין 3 מיליון ל-4.7 מיליון אם לדייק.

המחקר נערך ע"י הכלכלן ההודי ארווינד סוברמניאן, ששימש בעבר יועץ כלכלי לממשלת הודו, ושני חוקרים אמריקניים. תוצאותיו פורסמו היום (שלישי).

על פי ההסבר שניתן במחקר, הספירה הרשמית של קורבנות הקורונה פספסה מקרי מוות שהתרחשו בבתי חולים עמוסים מדי או אזרחים שמתו בזמן עיכוב של הטיפול הרפואי, במיוחד מוקדם יותר השנה, כאשר העומסים המטורפים הביסו את מערכת הרפואה המקומית, ובשל ריבוי הפטירות נערכו טקסי שריפת גופות המוניים של קורבנות קורונה.

שריפת גופות המונית בהודו, מוקדם יותר השנה (צילום: Shutterstock)

"ככל הנראה, מקרי המוות האמיתיים מספרם כמה מיליונים ולא מאות אלפים", כתבו החוקרים והעריכו שמדובר ב"טרגדיה האנושית הקשה ביותר בהודו מאז החלוקה בהודו ומלחמת העצמאות".

משרד הבריאות לא הגיב באופן מיידי לבקשת Associated Press להערות על הדיווח.

ממשלת הודו מצידה הכחישה עד כה את הטענות של חוקרים שונים, לפיהן המצב קשה יותר מכפי שהרשויות מציגות, ואמרה שמדובר באמירות "מוגזמות ומטעות". לדיווח זה של ה-AP טרם נתקבלה תגובה מטעם השלטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר