שנתיים אחרי

עסקת טיעון: הרוצח האנטישמי הודה ברצח

ג'ון טימותי ארנסט, מואשם בלמעלה ממאה עבירות לאחר פיגוע הירי שביצע לפני שנתיים בבית חב"ד בקליפורניה, בו רצח מתפללת ופצע מתפללים נוספים, בהם ה'שליח' (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תמונת המחבל, על רקע בית הכנסת (צילום: מתוך פייסבוק)

שנתיים אחרי פיגוע הירי המחריד בקליפורניה, הרוצח האנטישמי הודה ברצח שביצע - במסגרת עסקת טיעון שהוצעה לו.

כפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', ג'ון טימותי ארנסט, שביצע את פיגוע הירי לפני שנתיים בבית חב"ד בקליפורניה, קיבל הצעה לעסקת טיעון - לה הוא הגיב בחיוב.

כזכור, בפסח שלפני שנתיים (2019) בסביבות השעה 11:30 בבוקר יום השבת, בעיר פאווי שבקליפורניה, נכנס ארנסט לבית הכנסת של חב"ד בראשות השליח הרב ישראל גולדשטיין - ופתח באש. ארנסט הצליח לרצוח את לורי גילברט קיי בת ה-60, מתפללת ששהתה בעזרת הנשים, ופצע שלושה בני אדם נוספים - שני גברים וילדה.

יצויין שתובעים ממשלתיים בישרו לפני כשנה כי ליורה צפוי עונש מוות בשל העבירות שביצע ברמה הלאומית, ולצד זאת הוא ייאלץ לשלם מחיר גם על אישומים מצד מדינת קליפורניה, על הפיגוע הזה ובנוסף על הצתת מסגד, שביצע זמן קצר לפני כן.

ארנסט, כיום בן 22, קיבל את חייו במתנה לאחר שהסכים לעסקת הטיעון, לפיה עליו להודות ברצח שביצע, ואז יינצל מעונש המוות. תמורת זאת ייאלץ לשבת בכלא למאסר עולם ללא אפשרות לשחרור על-תנאי או שחרור מוקדם כלשהו.

במהלך דיון אמש (שלישי) בבית המשפט העליון בסן דייגו, הודה ארנסט באשמת רצח, ניסיון לרצח ונשיאת נשק לא חוקית. בנוסף הוא הודה באשמה נוספת: הצתת מסגד בקליפורניה, חודש לפני ההתקפה על בית הכנסת. המחבל הודה כי שני המעשים הם פשעי שנאה, כך נמסר מפרקליטות מחוז סן דייגו.

"למרות ששקלנו פרשה זו כמי שצריכה לשאת עונש מוות, מאסר עולם ללא אפשרות שחרור מהווה פתרון הולם לפשע השנאה האלים הזה, ואנו מקווים שהוא מביא מידה של צדק וסגירה לקורבנות, למשפחותיהם, חבריהם ולקהילה", אמרה סאמר סטפן, פרקליטת מחוז סן דייגו. לדבריה, בוצעה התייעצות עם הקורבנות וקרובי משפחתם לפני שניתן אישור לעסקה.

עם זאת, הידיעה הזו צפויה להביא לאכזבה ולזעם בקרב הקהילות היהודיות, שציפו לעונש מוות למחבל האנטישמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר