הבריחה מאפגניסטן

טראמפ: "ביידן צריך להתפטר בבושת פנים"

לאחר שעזיבת הכוחות האמריקניים את אפגניסטן הותירה ואקום שאליו נכנס ארגון הטרור 'טליבאן', תוקף נשיא ארה"ב לשעבר את יורשו בתפקיד: "נבחר באופן לא לגיטימי" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

פאשלת אפגניסטן: דונלד טראמפ טוען בהודעה שפרסם, כי "ג'ו ביידן צריך להתפטר בבושת פנים".

כזכור, בניגוד לכל התחזיות של הנשיא ביידן, אנשי ארגון הטרור האסלאמי הרצחני 'טליבאן' השתלטו בקלות על רוב אפגניסטן והשלימו את כיבוש עיר הבירה שלה כמעט ללא מאבק צבאי, בזכות עזיבת הכוחות האמריקניים את המדינה בהנחיית ביידן.

בתגובה לכישלון הגדול, פרסם קודמו של ביידן, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הודעה שבה קורא לביידן להתפטר. את ההודעה פרסם באתר שלו 'Save America' (להציל את אמריקה, י"נ), מאחר והוא חסום ברשתות החברתיות.

"הגיע הזמן שביידן יתפטר בבושת פנים", מסר טראמפ, "בגלל מה שהוא איפשר שיקרה לאפגניסטן, לצד העלייה הגדולה בתחלואת הקורונה, בגלל הקטסטרופה בגבולות (המוני פליטים שממתינים למשך חודשים בגבול עם מקסיקו בנסיון להיכנס לארה"ב, י"נ), בגלל החרבת העצמאות שלנו בתחום האנרגיה, ובגלל הכלכלה הצולעת שלנו".

טראמפ הוסיף שהתפטרותו של ביידן "לא תהיה עסק גדול מדי, כי הוא לא נבחר באופן לגיטימי מלכתחילה" - ובכך הדהד שוב את טענתו כי הבחירות נגנבו ממנו.

הודעתו של טראמפ (צילום מסך)

כפי שדיווחנו הבוקר, אנשי ארגון הטרור הטליבאן השלימו את ההשתלטות על בירת אפגניסטאן - קאבול. הנשיא אשרף ראני ורעייתו נמלטו ככל הנראה לאוזבקיסטאן ואנשי הטליבאן מיהרו להצטלם בארמון הנשיאות הכבוש.

האמריקאים אף הם פועלים לחילוץ מהיר של אנשיהם מהמדינה במה שנראה כעת ככישלון מחריד ומביך של מדיניות החוץ האמריקנית שטענה עד כה שצבא פקיסטאן חזק הרבה יותר מצבא הטליבאן וכי אין סיכוי לתרחיש כזה.

על פי הדיווחים, בשדה התעופה הבינלאומי של קאבול שורר כאוס של ממש והמוני אנשים מנסים לברוח מהמדינה ומחפשים מטוס שיסייע להם בכך. באופן רשמי רק בעוד שבועיים הייתה אמורה להיות מושלמת הנסיגה האמריקנית מהמדינה והמצב החדש מציב את הבית הלבן באור בעייתי מאד.

בימים האחרונים הצליחו אנשי הטליבאן לכבוש את הערים הגדולות במדינה וכאמור הצליחו אתמול לכתר ולכבוש את עיר הבירה כאבול. הנשיא ראני ניסה אתמול לעודד את אנשיו והבטיח לשקם את כוחות הביטחון ואת הפליטים הרבים שנמלטו מאימת הטליבאן אך כמה שעות לאחר מכן נמלט מהמדינה וטען כי עשה זאת כדי למנוע מרחץ דמים.

אפגניסטן: המונים מנסים לעזוב את המדינה (צילום: מתוך טוויטר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר