הדרמה באפגניסטן

הטליבאן: "לא נפגע באף אחד ששיתף פעולה עם המערב"

דובר ארגון הטרור, שהפך לשליט המדינה שביידן החליט לזנוח, הבטיח כי לא ינקמו במי ששיתף פעולה עם ארה"ב או במי שניסה לברוח, ואמר: "הנשים ישמחו לחיות לפי הלכת האסלאם" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשים מפגינות נגד הטאליבאן, בקאבול (צילום: ללא קרדיט)

נפילת אפגניסטן בידי ארגון הטרור האסלאמי הטאליבן עלולה להשפיע על התנהלות המזרח התיכון כולו, אבל בימים הראשונים, וכשאזרחים אפגנים מודאגים מהשתלטות האסלאם הקיצוני על מדינתם, רבים מחפשים פתרונות.

אתמול (שני) הופץ סרטון מזעזע ברחבי העולם, בו נראים שני אפגנים נופלים מכנפי מטוס הרקולס אמריקני שהיה מלא בחיילים, לאחר שנתפסו עליו בניסיון להימלט. היום, בניסיון להרגיע את השטח ולהוכיח משילות, קיים ארגון הטרור מסיבת עיתונאים, ראשונה כשליטי אפגניסטן. המסר העיקרי היה: לא נפגע במי שניסה לחסל אותנו.

כוחות אמריקניים חוצצים בין האפגנים למטוסים בנמל התעופה (ללא קרדיט)

דובר הטליבאן, זביאוללה מוג'היד, אמר שאנשי הארגון לא מחפשים נקמה: "כל מי ששיתף פעולה עם הממשלה האפגנית (שנפלה; ר"כ) ועם מעצמות המערב, תדעו שאנחנו לא נפגע בכם. אף אחד לא ידפוק על הדלתות שלכם ואף אחד לא יחקור אתכם". מוג'היד התייחס גם לאלפי האנשים הנמצאים בשדה התעופה בקאבול ומתחננים לעזוב את אפגניסטן, וקרא להן לשוב הביתה. "אף אחד לא יפגע בכם. אתם תהיו בטוחים.מהענקנו חנינה לכל מי שנלחמו נגדנו - האיבה הגיע לסיומה".

דובר הטליבאן השיב גם לחשש רבות מנשות אפגניסטן, באשר לזכויותיהן עם עליית האסלאם הקיצוני לשלטון, והודה כי הן תהיינה מוגבלות: "אנחנו נכבד את זכויות הנשים, אבל בכפוף לחוקי השריעה. הנשים שלנו מוסלמיות, וגם הן תשמחנה לחיות לפי ההלכה האסלאמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר