לפחות 13 הרוגים

בעקבות הפיגוע: פגישת בנט וביידן - נדחתה

רגע לפני השלמת נסיגת כוחות צבא ארה"ב מהמדינה, פיגוע התאבדות התרחש בנמל התעופה של קאבול, שם נכחו אלפים שניסו לברוח מהמדינה • פגישת בנט עם ביידן נדחתה (עולם)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

פיגוע גדול אירע היום (חמישי) בצהרים סמוך לשדה התעופה של קאבול בירת אפגניסטן. על פי הדיווחים, מדובר במחבל מתאבד שעמד בתור יחד עם אזרחים אמריקאים ובריטים רבים בשדה התעופה, שניסו להימלט מן המדינה הקורסת.

גורם אמריקאי רשמי טען כי לפיצוץ בשדה התעופה אחראי ארגון הטרור דעא"ש. במקום אירעו שני פיצוצים, אחד מהם בסמוך לבית מלון "Baron" מלון המשמש כנקודת איסוף למי שקיבל אישור להיכנס אל שדה התעופה במלון גם התאכסנו זרים. על פי דיווחים נוספים, במקום גם התרחש קרב יריות. כל שערי שדה התעופה נסגרו.

בזירת האירוע ישנם לפחות 13 הרוגים - שלושה מהם חיילי מארינס אמריקנים, אחד מהם במצב קשה, בין הנפגעים גם ילדים, עשרות נפצעו. הפנטגון הודיע כי מדובר בפעולה מורכבת וכי מספר הנפגעים צפוי לעלות. על פי הערכת כוחות המודיעין של גרמניה ובריטניה כוחותיהם במקום לא נפגעו. גרמניה עדכנה כי השלימה את פינוי כוחותיה מאפגניסטן וראש ממשלת בריטניה כינס דיון חירום.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינס כינוס חירום ומקבל עדכונים שוטפים בנוגע לאירוע. ביידן שהזהיר אך לפני מספר ימים מתרחיש דומה זירז את פינוי החיילים האמריקאים מאפגניסטן, אך כאמור, לא הועיל בידו. דובר הטאליבן גם הוא הזהיר את כוחות הביון בהודעה שמסר להם לפני כמה שעות בה נאמר כי "הטליבאן מחויבים לקהילה הבינלאומית ולא יאפשרו למחבלים להשתמש באפגניסטן כבסיס לפעולה. הטליבאן מזהיר את החיילים האמריקנים מפני ארגוני טרור כמו דאעש".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוהה בימים אלה בארה"ב במסגרת ביקור מדיני ראשון. היום, היה צפוי לפגוש אחר הצהרים את נשיא ארה"ב ביידן, אך הפגישה נדחתה, מדוברות ראש הממשלה נמסר כי "נוכח האירועים באפגניסטן, פגישת ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא ארה"ב, ג׳ו ביידן, נדחתה בשלב זה. טרם נקבע מועד עדכני לקיום הפגישה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר