מפתיע...

האו"ם בפסגת סיוע בז'נבה: "הטאליבן מפר הבטחותיו"

במסגרת מפגש פסגה לסיוע לתושבי אפגניסטן נחשפו הפרות ההבטחות השיטתית של הטאליבן שהשתלט על המדינה. הפרת זכויות נשים, רדיפת עובדי הממשל הקודם ועוד (עולם)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

במסגרת פסגה שנערכה היום (שני) בז'נבה שבשוויץ במטרה לגייס תרומות וכספי סיוע לאפגניסטן נמתחה ביקורת נוקבת על התנהלות הטאליבן שהשתלט על המדינה בחודש שעבר.

מישל בצ'לט, נציבת האו"ם לזכויות אדם תקפה ואמרה באירוע כי הטאליבן שהתחייב לא לרדוף את מתנגדיו לאחר השתלטותו על המדינה, הפר ההבטחה זו, בצ'לט סיפרה כי על פי דיווחים הטאליבן עורך פעולות תגמול ואנשיו רוצחים את אלו ששירתו תחת הצבא האפגני.

לדבריה הטאליבן גם עורך פשיטות שיטתיות על בתים במספר ערים, בחיפוש אחר עובדים בממשל הקודם או משתפי פעולה של האמריקנים.

כמו כן סיפרה כי דווח על מעצרים בתנאים קשים של בכירים לשעבר בממשל האפגני ובני משפחותיהם. "קיבלתי דיווחים על גורמים שעבדו בממשל הקודם שנעצרו בלא סיבה יחד עם בני משפחותיהם. כשחלק מן המקרים הם שוחררו אך במקרים אחרים הם נמצאו מתים".

בצ'לט הוסיפה לתאר את הפרת ההבטחות של הטאליבן, כשלדבריה, בטאליבן אסרו על נערות בנות מעל גיל 12 לצאת ללימודים וקראו לנשים להימנע מלעבוד ולהישאר בבית - מטעמי צניעות. זאת למרות שהטאליבן התחייב כי ישמור על זכויותיהם של נשים במדינה.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש סיפר כי תוכנית המזון העולמית מעריכה כי כ-14 מיליון אזרחים באפגניסטן נמצאים על סף רעב "אחד מכל שלושה אזרחים לא יודע מהיכן תגיע הארוחה הבאה שלו", סיפר, "שיעור העוני עולה ושירותים ציבוריים בסיסיים עומדם על סף קריסה"

גורמים נוספים באירוע הזהירו כי אפגניסטן עומדת בפני משבר חמור וכי אם לא יעשה דבר המדינה תקרוס. האו"ם מנסה לגייס כ-606 מיליון דולר למען אפגניסטן שלבדיקתו יספיקו על מנת לספק סיוע הומניטרי חיוני למדינה. הטאליבן התחייב כי יתן לשליחי האו"ם לנוע בחופשיות ברחבי המדינה. באירוע שנערך גויסו התחייבות לתרומות של כמיליון דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר