העולם הערבי

באפגניסטן מתכננים לחזור לכריתת האברים

ארגון הטרור האסלאמי שהשתלט מחדש על המדינה לאחר עזיבת האמריקנים מתכוון לשוב לעונשים על פי הקוראן הכוללים מוות לרוצחים וכריתת יד לגנבים (חדשות בעולם)

גברים אפגניים, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

לאחר נפילת אפגניסטן לידי הטליבאן בארגון הטרור האיסלמאסטי מצהירים כי בכוונתם לחזור להוצאות להורג של רוצחים ולכריתת ידיים של גנבים. על פי בכיר בארגון שהתראיין לסוכנות הידיעות AP, בטליבאן מתכוונים רק לוותר על הפומביות של העונשים ולבצע את העונשים שלא לעיני הקהל.

כזכור, בעבר נהג הארגון לבצע את העונשים האלה אל מול קהל באיצטדיון וכעת בארגון הטרור טוענים כי אין להם אפשרות לחרוג מחוקי האסלאם שדורשים עונשים כאלה וההחרגה תהיה רק על הפומביות של העונשים.

על פי חוקי הטליבאן, אסירים שהורשעו ברצח, הוצאו להורג באמצעות ירייה אחת בראשם. את הירייה ביצעו בדרך כלל בני המשפחה של הנרצח שיכלו לבחור בכופר כספי במקום ההוצאה להורג. העונש של גנבים מורשעים היה כריתה של היד. מי ששדדו נוסעים ונהגים בכבישים איבדו יד ורגל כעונש על מעשיהם.

"כריתת ידיים זה דבר הכרחי מאוד לביטחון", הסביר בכיר הטליבאן לסוכנות הידיעות, ואמר שהעונש משיג את ההרתעה הרצויה.

בארגון הטרור טוענים כי הם השתנו מאז ששלטו בעבר במדינה וכי למרות שהם כפופים לחוקי הקוראן הם גמישים יותר מבעבר בתחומים רבים. בטליבאן חוששים מסנקציות כלכליות כבדות על המדינה שיפגעו ביכולתם לתפקד כלכלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר