אנטישמיות בברלין

בגלל מעיל 'צה"ל': יהודי הותקף בגז מדמיע

אזרח ישראלי בן 29 ספג בשבת אלימות אנטישמית בסמוך לתחנת רכבת ברובע רומלסבורג שבבירה הגרמנית • לא ידועה זהות התוקף; האירוע נחקר - כאלימות על רקע פוליטי (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

יהודי הותקף שלשום (ליל שבת) באמצעות גז מדמיע שרוסס לעבר פניו, בגלל שעטה בגד עם סמל צבא ההגנה לישראל.

לפי דיווח באתר היהודי-גרמני Judische Allgemeine, התקרית אירעה בסביבות השעה 21:50 בליל שבת, בסמוך לתחנת הרכבת נולדנרפלאץ S-Bahn, הממוקמת ברובע רומלסבורג שבבירה הגרמנית.

הקורבן הוא אזרח ישראלי בן 29, ששירת בעבר כחייל בצה"ל ועטה בעת התקיפה מעיל שעליו סמל הצבא הישראלי.

בזמן שצעד בכיכר הסמוכה לתחנה, ניגש אליו אדם מאחוריו ושאל אותו באשר ליהדותו. ברגע שהצעיר הישראלי הסתובב בכדי לראות מי משוחח איתו, שלף התוקף בקבוקון של גז מדמיע וריסס אותו ישירות לתוך פניו של קורבנו. בשלב זה הדף את הצעיר אל הקרקע, וברח מן המקום.

הקורבן לא הספיק לראות במי מדובר והאם היה רק תוקף אחד או שמא הייתה זו קבוצה, שכן הגז צרב את עיניו באופן חמור והוא נזקק לטיפול רפואי, אותו הגישו לו כוחות שהגיעו למקום.

לאחר שהקורבן התלונן במשטרה והעיד על פרטי המקרה, נפתחה חקירה - אך בשלב הזה היא אינה מוגדרת כבדיקת אירוע אנטישמי, אלא על רקע פוליטי.

בקהילה היהודית גינו את התקיפה. "כל מי שנהפך לאנטישמי ברגע שהוא רואה סמלים יהודיים או ישראליים, אין לו מקום בחברה שלנו", נמסר מ'קרן פורום העתיד גרמניה-ישראל'.

נציב המאבק באנטישמיות של מחוז ברלין, סמואל זאלצבורן, יצא אף הוא כנגד הפשע האלים ואמר ש"לאחרונה ניתן לחוש באקלים חברתי, שבו מזלזלים באנטישמיות. אקלים כזה מעודד פושעים אנטישמיים להפוך את תוכניותיהם לכדי מעשים, כפי שראינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר