לאחר ההשתלטות

ארה"ב ערכה שיחות עם נציגי שלטון טליבאן

האמריקנים נפגשו בדוחא, בירת קטאר עם נציגי שלטון הטליבאן באפגניסטן ושוחחו עימם על חששות הביטחוניים נוכח ההשתלטות של הטליבאן על אפגניסטן (חדשות בעולם)

הגעת נציגי הטליבאן לדוחא (צילום: Sahid Agency, טוויטר)

חודש וחצי לאחר נפילתה של אפגניסטן בידי הטליבאן האמריקנים מנסים לצמצם נזקים אחר הנסיגה הכושלת. אתמול הגיעה משלחת אמריקנית לבירת קטאר, דוחה, לפגישה עם נציגי הטליבאן. דובר מחלקת המדינה, נד פרייס הודיע כי הפגישה היא "המשך לשיחות פרגמטיות עם טליבאן בנושאי אינטרסים אמריקניים חיוניים".

לדברי האמריקנים, הפגישות היו יעילות והם הגדירו אותן כ"מקצועיות וכנות". פרייס אמר, כי "הטליבאן יישפט על פי פעולותיו ולא על מילותיו". הוא הוסיף, כי המשלחת האמריקנית התמקדה בחששות הביטחוניים נוכח ההשתלטות של הטליבאן על אפגניסטן ובהמשך מעבר ויציאת אזרחים אמריקניים מתוך אפגניסטן.

על פי האמריקנים, הם הדגישו בשיחות את נושא זכויות האדם במדינה והחשש לפגיעה באזרחים שלא יקפידו על חוקי האסלאם הקיצוני במיוחד נשים, ושני הצדדים דנו במתן "סיוע הומניטרי משמעותי" שיגיע ישירות לעם האפגני ולא לאנשי ארגון הטרור.

לפי הטליבאן, ארה"ב עדיין מסרבת להכיר בשליטתה באפגניסטן.

רק הבוקר, מחלקת המדינה של ארצות הברית קראה לאזרחיה לעזוב בהקדם האפשרי את מלון סרינה שבעיר קאבול באפגניסטן ואת סביבתו בשל "איומים ביטחוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר