בעקבות ההתפתחויות

אחרי שנות התעקשות: היהודי מאפגניסטן יגיע לארץ

בן ה-62 שהחזיק במשך עשורים בתואר 'היהודי האחרון באפגינסטן', ממתין כעת בטורקיה כדי לקבל ויזה. אם הכל ילך כמתוכנן - צפוי סימן טוב לנחות בנתב"ג מחר (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זבולון סימן טוב, בראיון לרשת 'אל-ג'זירה' (צילום מסך)

זבולון סימן טוב, מי שהתגורר כל חייו באפגניסטן וסירב לעלות לישראל, מצוי כעת - על פי דיווחים - בדרכו לארץ.

היהודי בן ה-62 שהחזיק במשך עשורים בתואר 'היהודי האחרון באפגינסטן', ממתין כעת בטורקיה כדי לקבל ויזה. אם הכל ילך כמתוכנן - צפוי סימן טוב לנחות בנתב"ג מחר, כך דיווחו כלי התקשורת.

סימן טוב שמר כל חייו על בית הכנסת האחרון המתפקד, במדינה שרק לאחרונה חזרה לשליטת הטאליבאן. למרות שמשפחתו מתגוררת בישראל, סירב בעקשנות לעזוב את ארצו - אך כעת, עם ההתפתחויות הבטחוניות, נראה שהתחרט.

עם עליית ארגון הטרור לשלטון עשה סימן טוב מסע מפרך שבמסגרתו חצה את הגבול לפקיסטן השכנה. על פי דיווח באתר 'טיימס אוף ישראל', סימן טוב טס הלילה (מוצ"ש) מפקיסטן לטורקיה בסיוע איש העסקים הישראלי-אמריקני מוטי כהנא.

סימן טוב - לפני שתכנן לעלות לישראל (כתבה ב'כאן 11')

כעת ממתין היהודי האפגני לסידורים בירוקרטיים. לדברי כהנא, בקונסוליה הישראלית באיסטנבול ישקדו על מסמכיו של סימן טוב בכדי להעניק לו ויזה שתאפשר לו להיכנס לאדמת ישראל.

ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי עשויים לחול עיכובים בהגעתו ארצה, בשל מגבלות הקורונה. אך אם בכל זאת ילך הכל כמתוכנן, צפוי סימן טוב לנחות בנתב"ג מחר (שני).

מעבר לנסיבות הבטחוניות, לזבולון סימן טוב יש סיבה נוספת להגיע לישראל: עד כה פחד לצאת מתחומי המדינה המוסלמית כמי שעיגן את רעייתו במשך שנים, מאימת הסנקציות ההלכתיות שכרוכות בסרבנות גט. אך לפני כחודש חתם על הגט המיוחל, וכעת הוא חפץ לפגוש את שתי בנותיו המתגוררות בישראל.

סימן טוב עלה בעבר לישראל יחד עם אשתו ושתי בנותיו, אך מאוחר יותר החליט לשוב לאפגניסטן, כאשר הוא משאיר מאחור את רעייתו - כשהיא עגונה וממתינה לגט. כעת כאמור נפתרה הסוגיה.

לא ברור בשלב זה האם סימן טוב מגיע לביקור בלבד או שבכוונתו להשתקע בארץ הקודש. בחודש שעבר סיפר בראיון לתאגיד השידור 'כאן' כי הוא "כמה מאד לנסוע לישראל ולראות שם הרבה אנשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר