היהודי האחרון:

'תנו לי 10 מיליון דולר - ואסכים לעלות לארץ'

זבולון סימן טוב טוען כעת שישוב לאפגניסטן אם לא ימולאו דרישותיו הכספיות החדשות. איש עסקים ישראלי המסייע לו: "אני לא בייביסיטר שלו, לא יכול לממן אותו ללא הגבלה" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זבולון סימן טוב (צילום: באדיבות כאן 11)

זבולון סימן טוב, שהחזיק במשך שנים בתואר 'היהודי האחרון באפגניסטן', דורש 10 מיליון דולרים בכדי שיסכים לעלות לישראל - כך מדווח האתר היהודי-בריטי JC.

ב'כיכר השבת' דיווחנו לפני כשבועיים על תוכניותיו של סימן טוב לטוס לישראל בכדי לפגוש את שתי בנותיו, אחיו ואחותו. הוא שוהה כעת במלון באיסטנבול בירת טורקיה, בציפייה למסמכים שיאפשרו לו לעבור למקום מבטחים. אך מסתמן כי חל שינוי בתוכנית:

לפי ה-JC, סימן טוב דורש כעת 10 מיליון דולרים בכדי שיסכים לעלות לישראל - ואם לא יקבל אותם ישוב לאפגניסטן. את הדברים אמר בשיחת טלפון עם מוטי כהנא, איש עסקים ישראלי-אמריקני שפעל כקבלן ההומניטרי של סימן טוב וארגן לו את טיסת החילוץ.

סימן טוב טען כי הוא רוצה את הכסף כדי לכסות 'הפסדים גדולים' שאירעו לו לדבריו בעת שעזב את אפגניסטן. בנוסף, דרש 'היהודי האחרון' סכום כסף נוסף במזומן בכדי לרכוש לעצמו מעיל חורף.

סימן טוב בכתבה מתוך 'חדשות הערב' (באדיבות כאן 11)

מוטי כהנא הבהיר לסימן טוב כי התנאי שלו לא עשוי להתקיים. כהנא מימן בינתיים הוצאות גדולות עבור סימן טוב, כולל טיסות ומלונות, אבל לדבריו "אחרי זה, סיימתי איתו".

"אני לא בייביסיטר שלו", הדגיש כהנא והוסיף כי "אני לא יכול להמשיך ולממן אותו ללא הגבלה, ואמרתי לו שלא אשיב אותו לקאבול". כהנא העריך כי סימן טוב יישאר בסופו של דבר בטורקיה.

מהארגון היהודי-אמריקני 'צדק' המטפל בין היתר במקרים הומניטריים, נמסר ל-JC כי "ברור שחזרה לאפגניסטן היא פוטנציאל להתאבדות. זה מטורף. לזבולון יש כמה אחים וילדים בישראל. למען האמת, ישראל הכי הגיונית, הוא צריך להתאחד עם בנותיו ואחיו. אבל אנחנו לא יכולים להכריח מישהו ללכת למקום שהוא לא רוצה ללכת אליו".

האתר מדווח עוד כי סימן טוב בדק אפשרות לטוס לארצות הברית במקום לישראל, אך נענה כי יתכן שהתהליך לקבלת ויזה יארך בין חצי שנה לשנתיים בשל השפעת הקורונה. סימן טוב מתעתד לשהות באיסטנבול מספר חודשים נוספים.

סימן טוב, איש עסקים בן 62 בתחום המסעדנות והשטיחים, שמר במשך שנים על בית הכנסת הפעיל האחרון בבירה האפגנית קאבול. עם הכיבוש של ארצו בידי הטליבאן, הבריח את הגבול לפקיסטן השכנה וממנה נמלט לטורקיה.

לאחר שנים בהן עיגן את אשתו ולא עזב את ארצו מפחד הסנקציות הרבניות כנגדו, העניק גט בתחילת השנה והביע רצון לפגוש את בני משפחתו המתגוררים בישראל - אך נראה שתוכניותיו לא יציבות בשלב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר