הרב הראשי לאיראן:

"גיניתי את חיסול קאסם סולימאני - בכדי להגן על היהודים"

באירוע שהתקיים בבית חב"ד בווירג'יניה, סיפר רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי על החיים היהודיים בארצו, על החיבור לארץ ישראל - ועל התמונות מהלווית מפקד כוח קודס (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב גראמי באיראן (צילום: חשבון הטוויטר של הרב)

הרב הראשי לאיראן, הרב יהודי גראמי, התארח הלילה (ראשון) בבית חב"ד בארצות הברית וסיפר כי כאשר הגיע להלווית מפקד כוח קודס - עשה זאת על מנת "להגן על היהודים".

את הדברים מביא ה'טיימס אוף ישראל' מתוך אירוע שקיים 'בית חב"ד של צפון ווירג'יניה' בעיר פיירפקס שבמדינת ווירג'יניה, במסגרת שהייתו של הרב בארה"ב בשבועות אלו. כזכור, אף הפתיע כשהופיע בכינוס השנתי של שלוחי חב"ד בברוקלין.

בתחילת הערב פתח הרב גראמי בשיעור תורה בעברית, ובהמשך סיפר בעיקר בפרסית על החיים היהודיים בארצו, על החיבור לישראל - ועל התמונות בהן נצפה הרב גראמי בהלווית מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, כשהוא מגנה את חיסולו בידי ארצות הברית.

לטענת הרב, הוא עשה זאת על מנת להרגיע את הרוחות ולהגן על יהודי ארצו. "המצב היה רגיש מאד, הרגשנו שיכולה להיות סכנה. הרגשנו זאת לא מהממשל, אלא מהאזרחים. הם דיברו על נקמה. ואז היינו צריכים ללכת להתראיין ולהגיד שאנחנו לא בעד זה, שאנחנו לא מסכימים עם המלחמה הזו".

כזכור, הרב הופיע אז בטלוויזיה האיראנית ותקף את ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, ואת 'הציונים' שלדבריו לא מייצגים את התורה ואת היהדות. הוא אף כינה את סולימאני 'שאהיד קדוש'.

הרב גראמי מגנה את חיסול סולימאני (צילום: מתוך הטלוויזיה האיראנית)

עם זאת, הרב גראמי מקפיד להדגיש כי "איראן היא המקום היחיד בעולם שבו בתי כנסת אינם זקוקים לאבטחה. אבל אנחנו צריכים להשתמש בשכל שלנו בתבונה, אנחנו רק אורחים באיראן ועלינו להיות דיפלומטיים".

למרות עמדתו האנטי-ציונית המוצהרת, הרב האיראני מנסה ליצור הפרדה ומספר לבכירים איראניים כי ארץ ישראל היתה ותהיה קדושה לעם היהודי, ללא קשר לממשל ששולט בה.

"ארץ הקודש היא הארץ. זה מה שכתוב בתורה. אני מסביר להם, למשל: סעודיה קדושה לכם המוסלמים, הנביא שלכם היה שם, הכעבה הייתה שם. אבל אין לזה שום קשר לממשלת ערב הסעודית, לפעמים אתם גם מתנגדים אליה".

הרב הרחיב גם בקשר לחיים היהודיים במדינה. לדבריו, המדינה אמנם חוסמת אתרי אינטרנט "אבל כמעט לכולם יש VPN, וגם הממשלה יודעת את זה. אפשר אפילו לקרוא חדשות ישראליות".

לדברי הרב, גם היהודים ניזוקו מהסנקציות שהטילו מדינות המערב על איראן, ומצבם הפיננסי קשה. עם זאת, מתקיימים חיי קהילה טובים, נפתחו מוסדות חינוך יהודיים ומוסד ללימודי רבנות, ויש גם כמה מסעדות כשרות.

במודעת האירוע שפרסם בית חב"ד ושהגיעה לידי 'כיכר השבת', נקראו המשתתפים ל'ערב מרתק ומסקרן בסימן חיים יהודיים ברפובליקה האיסלאמית של איראן'. האירוע אף שודר בזום לאלו שלא יכלו להגיע למקום.

מודעת האירוע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר