הסיוע הרפואי

החיידק בקפריסין: הד"ר; "ארץ זרה, סיטואציה קשה"

הטרגדיה: ד״ר איתן נאמן, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה דיבר על הנסיעה לקפריסין והסיוע הרפואי לילדים הישראלים; "ניסינו לתת תמיכה למשפחה" (חדשות)

(צילום מסך: דוברות סורוקה)

הטרגדיה: ד"ר איתן נאמן, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה דיבר על הנסיעה לקפריסין והסיוע הרפואי לילדים הישראלים.

"ביום שני בערב קיבלנו קריאה על ילד שנמצא במצב קשה בקפריסין", סיפר, "התארגנו צוות רפואי על מנת להגיע אליו ובמידת האפשר להביאו לארץ, בדרך כבר הבנו שמדובר במצב קשה, לכן הגעתי לבדי לבית החולים בניקוסיה למחלקת טיפול הנמרץ בילדים, שם מצאתי ילד כבן שנתיים במצב של קריסת מערכות".

"למרות כל מאמצי הצוות הרפואי שם, לא הצלחנו לצערנו לייצב אותו והילד נפטר", סיפר בעצב, "הסיטואציה כמובן הייתה מאוד קשה, אמנם אנחנו כרופאי טיפול נמרץ לילדים מכירים את המצב הזה של מוות אבל כשאתה נמצא בארץ זרה זה כמובן מאוד מאוד קשה, ניסינו עד כמה שניתן לתת תמיכה להורים ולמשפחה".

"כעבור מספר שעות קבלנו דיווח על ילדה נוספת מהגן שסובלת מתסמינים דומים, הגעתי לבית החולים המקומי והתארגנו עם צוות רפואי נוסף שהגיע מהארץ על מנת לקחת אותה לטיפול רפואי בארץ. במהלך הדרך היא הייתה לשמחתנו יציבה וכעת היא מטופלת בארץ".

הפרופסור הסביר את הסיבה לקריסה: "היום בבוקר קיבלנו מידע מבית החולים בקפריסין שמדובר בחיידק סטרפטיקוב מקבוצה איי, מדובר בחיידק שחלקנו נושאים אותו ועל פי רוב הוא גורם למחלות גרון קלות אך במצבים מסויימים הוא עלול לגרם לכשל רב מערכתי ולקריסה מאוד מהירה, כפי שראינו אצל הילד שנפטר לצערינו".

כזכור, חיידק אלים התפרץ בגן ילדים של חב"ד בקפריסין. מותו של אחד מילדי הגן, בן להורים ישראלים, בגיל שנתיים, נקבע אמש (שלישי) בתום פעילות החייאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר