טיסות למדינות נעצרו

מלוניות הקורונה חוזרות: זן חדש התגלה בדרום אפריקה

ראש הממשלה החליט הערב, בצל תבהלת זן הקורונה החדש שהתגלה, לעצור מידית טיסות לדרום אפריקה • השבים ממדינות אלו יכנסו למלוניות • מה בינתיים הידוע על הזן החדש? (אקטואלי)

קורונה בדרום אפריקה (צילום: shutterstock)

נפתלי בנט, ראש הממשלה, קיים הערב (חמישי) התייעצות עם שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות והממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, בעניין הזן החדש של נגיף הקורונה שהתגלה בחו"ל.

הזן החדש שהתגלה בדרום אפריקה כולל לפי הדיווחים מספר רב של מוטציות, ועד עתה זוהו 22 נדבקים בו. עדיין לא ברור מהן ההשלכות של הזן החדש, אולם המדענים בדרום אפריקה מייחסים לו את העלייה בתחלואה בסוף השבוע.

בעקבות כך הוחלט על עצירה מידית של הטיסות מהמדינות בדום אפריקה. "נוכח התפשטות הזן החדש במדינות דרום אפריקה, קיבל ראש הממשלה את המלצת משרד הבריאות להגדירן כמדינות אדומות", נמסר ממשרד ראש הממשלה.

"כמו כן, הנחה רה"מ לבחון עצירה מיידית של טיסות ממדינות אלו לישראל ומישראל אליהן, או את יישומו של מתווה אחר למניעת התפשטות הזן בישראל".

המדינות שהוגדרו בשלב זה כאדומות: דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל.

כלל השבים לישראל ממדינות אלו, לרבות מחוסנים בחיסון שלישי, יופנו לבידוד במלוניות קורונה למשך 7 ימים, וישוחררו לאחר ביצוע 2 בדיקות PCR שתוצאתן שלילית. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד שאורכו 14 ימים במלונית קורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר