מי אתה אריק זמור?

היהודי הקיצוני שרוצה להיות נשיא צרפת

הוא יהודי ואיש ימין קיצוני צרפתי, שמיוחסות לו אמירות אנטי יהודיות וישראליות; שבוע שעבר הוא הכריז כי יתמודד על משרת נשיא צרפת בעוד כחמישה חודשים; אז מי אתה אריק זמור? (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אריק זמור (צילום: shutterstock)

השנה היא שנת 2017. בחירות לנשיאות צרפת. בישראל כוססים ציפורניים לקראת תוצאות הבחירות בסיבוב השני, בין עמנואל מקרון המתון, למארין לה פן הקיצונית. אחרי שעות ארוכות, בישראל נשמו לרווחה כשמקרון ניצח ונבחר לנשיא צרפת.

הזמן חולף, ומועמד יהודי חדש לתפקיד, שהשבוע הכריז על מועמדותו - גורם לקיצוניות של מארין לה פן להחוויר... אז מי הוא אריק זמור?

זמור למעשה עוקף מימין בדעותיו הקיצוניות את מארין לה פן, מה שהביא אותו בסקרים רבים אף לעקוף אותה גם במספר התומכים.

על פי הסקרים, אם זמור ירוץ, הוא צפוי לעלות לסיבוב השני ולקרב ראש בראש מול הנשיא המכהן. אלא שלאחרונה, מספר פרשיות בעיתיות גורמות לו לרדת מעט בסקרים.

מועמד אנטי ישראלי

לזמור מיוחסות הרבה מאוד אמירות אנטי ישראליות, ביניהן אמירה לפיה, "אם לישראל יש נשק גרעיני, למה בעצם שלא יהיה אחד כזה גם לאיראן?!".

עוד מיוחס לזמור אמירות שמטילות ספק בחפותו של הקצין היהודי אלפרד דרייפוס "אנשים ממהרים לטהר את שמו", ואמירות לפיהן משטרת וישי, המשטר שפעל תחת הנאצים - היה 'טוב ליהודים'.

זמור על דרייפוס: 'ממהרים לטהר את שמו'

זמור, מי שעד לאחרונה שימש כסופר ועיתונאי, הכריז השבוע, כאמור, כי הוא מעוניין לכבוש את כס נשיא צרפת, אלא שנראה כי הסיכויים שלו לאחרונה, פוחתים.

הסוד של זמור

בקרב תומכיו, זמור נראה כמועמד חדש, שמגיע מחוץ למערכת הפוליטית, ויכול להביא 'פוליטיקה אחרת'. דומה במקצת לאהדה שזכה לה דונלד טראמפ כשהכריז על ריצה לנשיאות.

זמור לא מתבטא רק כנגד דמויות יהודיות כמו דרייפוס, אלא בעיקר מנסה לרוץ על טיקט האנטי מוסלמי, מה שמביא רבים בקרב הימין הקיצוני לתמוך בו - לצד ביקורת כבדה בטענה כי זמור גזען.

זמור (שאטרסטוק)

צמד המילים 'תיאוריית ההחלפה' מזוהות מאוד עם זמור. הטענה היא פשוטה - המהגרים המוסלמים באו לכבוש את צרפת ולהחליף אותנו, הצרפתים השורשיים.

אחת מהיוזמות השנויות במחלוקת של זמור, היא הצעה לאפשר לקרוא לילדים בשמות צרפתיים בלבד, מה שימנע גם להיקרא בשם יהודי.

עמנואל מקרון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כאמור, אמירותיו של זמור כלפי אוכלוסיות מיעוט בצרפת, ואף מדי פעם כנגד יהודי צרפת - גורמים אפילו לקיצוניים בפוליטיקה הצרפתית להישאר המומים.

"הוא יכול לומר את הדברים האלו רק בגלל שהוא יהודי", הלין אביה של מארין לה פן - אחת מהדמויות הקיצוניות שידעה הפוליטיקה הצרפתית.

ומה חושבים יהודי צרפת?

במפתיע, למרות אמירותיו הבעייתיות, ישנם יהודים בצרפת שרואים בזמור בשורה, למרות החוקים הבעייתיים שרוצה להעביר, כמו חוק השמות.

(צילום: שאטרסטוק)

הסיבה לתמיכה המפתיעה מגיעה בין היתר על רקע האנטישמיות והתקיפות מהצד המוסלמי במדינה - עליהם זמור הכריז מלחמת חורמה.

עם זאת, יהודים רבים חוששים מתמיכה בזמור, ומאשימים אותו כי הוא מביא לכך שיהודי צרפת ימותגו כגזעניים.

זמור - טוב ליהודים?

התשובה במילה אחת: לא. ובשתי מילים: ממש לא. למרות היותו יהודי בעצמו, זמור עצמו תומך נלהב של ההתבוללות בצרפת.

בנוסף, לאחר הפיגוע הנורא בעיר טולוז, בו נרצחו ארבעה יהודים צרפתים, טען זמור כי הם לא באמת צרפתיים, בין היתר בשל העובדה שנקברו בישראל ולא בצרפת.

מארין לה פן (צילום: שאטרסטוק)

לסיכום, לאחרונה נראה כי זמור יורד בסקרים לטובת לה-פן, ובכל מקרה לפי רוב הסקרים - עמנואל מקרון ינצח את שניהם. עם זאת, לא כדאי למהר להספיד את המועמד הקיצוני והמסוכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר