איטליה • צפו

פריצה ונזקים בבית חב"ד הפופולארי: "כולם נכנסו ללחץ"

כשדלת המרכז היהודי במילאנו נפתחה לפני תפילת שחרית, נהיה שחור בעיניים • השליח ל'כיכר': "המקום הוא סוג של 'שטיבל'; יש לנו מידע על טרור איראני - שינסה להתמקד בבתי חב"ד" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תיעוד הנזקים (צילומים: באדיבות המצלם)

איטליה: בית חב"ד עבר השבוע אירוע פריצה, כאשר גנבים נכנסו למקום באישון ליל וגרמו נזקים קשים.

מתפללי המרכז היהודי של חב"ד בשכונת לורנטגיו שבעיר האיטלקית מילאנו, הגיעו ביום שני לתפילת שחרית, וגילו כי המקום נראה כמו אחרי פוגרום. ארון הקודש נפרץ ודלתותיו נשברו, וספרי התורה שבו ניזוקו. בנוסף, תשמישי קדושה כמו תפילין, טליתות וספרי קודש נמצאו פזורים בביזיון על הקרקע.

רב בית הכנסת, הרב צמח מזרחי, פתח את המקום בסביבות השעה 6.00 בבוקר ונתקל במראה הנזקים. הוא קרא למשטרת מילאנו, שפתחה בחקירה.

על פי ההערכות, מדובר באירוע פלילי - גניבה. מן המקום נלקחו שני מחשבים ניידים, חפצי ערך וכ-155 יורו שנאספו ככל הנראה מקופת הצדקה שאותה עקרו הפורצים מקיר בית הכנסת. בנוסף, גנבו החשודים כתר מפואר מספרי התורה הספרדיים, ועקרו עיטורי זהב מעליהם.

הרב ווילשאנסקי

הרב שמואל אלכסנדר (סנדי) ווילשאנסקי, השליח המקומי, שוחח עם 'כיכר השבת' וסיפר כי "זו היתה פריצה של גנבים, אבל זה הוכיח לכולם שהמקום אינו מאובטח. אנחנו בעידן של טרור, קיבלנו מידע קונקרטי ישירות ממשרד הביטחון שהאיראנים מחפשים לפגוע ספציפית בבתי חב"ד, ה' ישמור".

הרב ווילשאנסקי הוסיף כי "אנחנו הולכים להשקיע עכשיו עשרות אלפי יורו באבטחת המקום, בליווי קצין הביטחון של הקהילה היהודית דורון גושן. גם אם היתה פה גניבה וכואב לנו מאד מהנזקים, יש פה אור אדום מהבהב מאד".

"מילאנו הפכה בזמן האחרון ליעד תיירותי פופולארי מאד, בעיקר לישראלים", משתף השליח. "כיום מגיעים לעיר בכל יום 800-1000 ישראלים. זה בית חב"ד מאד אקטיבי, ברגע שקרה הדבר הזה כולם פה נכנסו ללחץ.

"המקום פתוח לכולם, לאורחים, לתיירים, הוא נהיה סוג של שטיבל. אנשים נכנסים לפני הטיסות, אחרי הטיסות, להתפלל, ללמוד, יש פה שעות שאנחנו בני ברק וירושלים. הכל טוב ויפה אבל המקום חייב להיות מאובטח", מסכם הרב ווילשאנסקי.

הדלקת נרות שערך בית חב"ד במילאנו, לפני כשבוע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר