"יש להטיל הגבלות"

הגל החמישי מתגבר - ובאירופה מפחדים

זן האומיקרון מתפשט במהירות, כפי שצפו המומחים, וממוצע המאובחנים במדינות מרכזיות הולך ומטפס • נשיא צרפת מקרון: "ייתכן שנטיל חובת התחסנות על כל אזרח" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החיסון נגד האומיקרון (צילום: שאטרסטוק)

באירופה ובמדינות אחרות בעולם מתחילים להרגיש את חזרת הקורונה במלוא עוזה, בצל התפשטות זן האומיקרון, שכונה ע"י מומחי הרפואה בעולם כ"סופר וריאנט". רשויות הבריאות בבריטניה טענו שהזן החדש הוא "האיום המשמעותי ביותר לבריאות הציבור", ובאיחוד האירופי קראו להיאבק בו דרך הגבלות מהותיות, ולא רק דרך קידום והאצת מבצע החיסונים.

כבר עכשיו, כשלושה שבועות לאחר שהתגלה, האומיקרון אחראי על כ-60% מהנדבקים בלונדון, כאשר בכל בריטניה נדבקו יותר מ-78,000 בני אדם. שר הבריאות של בריטניה מסר כי "ברור שאף אחד לא רוצה לראות עוד פעם הגבלות, אבל אנשים רוצים להיות מוגנים".

מספר הנדבקים ממשיך לעלות גם בצרפת הגדולה, כאשר בשבוע האחרון ממוצע הנדבקים היומי עבר את ה-50 אלף, הגבוה ביותר מזה 13 חודשים, גבוה אף מהתפשטות זן הדלתא בגל הרביעי.

בשל מספרים גבוהים אלו, ובצל החשש כי אנחנו רק בפתיחת הגל החמישי, נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי "ייתכן ונטיל חובת חיסון על כל אזרח", אך הדגיש כי "זה לא בראש סדר העדיפויות כרגע".

במרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן, המקביל ל-CDC האמריקני, הזהירו כי החיסונים לבדם לא יוכלו לעצור את האומיקרון. "אין מספיק זמן להדביק את הפער בקצב ההתחסנות", אמרה מנהלת המרכז. "יש לנקוט פעולות משמעותיות בדחיפות כדי להוריד את קצב ההדבקה ולהקל בעומס על מערכות הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר