נגד ישראל

הרב הראשי: סגירת הגבול - "חרפה מוסרית"

רבה של דרום אפריקה זועם על ההגבלות, שמונעות מיהודי התפוצות להגיע ארצה. לדבריו, ישראל הוכיחה "חוסר לב" כשבני משפחתו של אלי קיי הי"ד הוכרחו לחלל שבת (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב גולדשטיין (צילום: אולפן כיכר השבת)

רבה של דרום אפריקה, הרב ד"ר זאב (וורן) גולדשטיין, תוקף את סגירת הגבולות בידי ישראל שלדבריו מהווה "חרפה מוסרית".

הרב גולדשטיין זועם על ההגבלות, שמונעות מיהודי התפוצות להגיע ארצה ממדינות רבות, ביניהן ארצו - דרום אפריקה.

לדבריו, ישראל כבר הוכיחה "חוסר לב" בהנחיות הקורונה שלה, כשבני משפחתו של הנרצח דוד אליהו קיי הי"ד מדרום אפריקה הוכרחו לחלל שבת, מאחר ובאמצע הטיסה שלהם שונו ההנחיות - והם הועלו על מטוס בחזרה לארצם תוך חוסר רגישות וחילול שביעי.

על פי דיווח בג'רוזלם פוסט, הרב אמר כי התקנות ה'דרקוניות' החלות על כניסה למדינת ישראל גורמות להפרדה בין בני משפחה, ומערערות את עצם הסיבה לקיומה של המדינה - להיות בית לעם היהודי.

הרב גולדשטיין בראיון באולפן 'כיכר' (צילום: כיכר השבת)

"בכך שהממשלה עושה כך, היא משדרת: 'אתם לא חלק מאיתנו, אנחנו לא חלק מכם, והגבולות שלנו נעולים בפניכם'. אין להם זכות מוסרית או רוחנית למנוע כניסת יהודים לארץ ישראל", תקף הרב גולדשטיין.

הרב אף איים כי להגבלות הללו תהיינה השלכות על יחסי ישראל ויהדות התפוצות. לדבריו, "לא יכול להיות מצב שלישראלים יש את כל הפריבילגיות וליהודי התפוצות אין כלום, ואחר כך יחזרו לשגרה כאילו כלום לא קרה.

"ההשלכות, אם שום דבר לא ישתנה, יתחילו להופיע במהלך החודשים והשנים הקרובים, כי מערכת היחסים השתנתה. אי אפשר לשנות מהיסוד את היחסים בין ישראל לתפוצות ולצפות שהכל יתנהל כרגיל", הזהיר הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר