הקורונה תישאר לתמיד?

מדענים: לא ברור אם יהיה סוף למגיפה 'לא הולכת להיעלם'

"הקורנה כאן כדי להישאר" טענו אפדימיולוגים. לטענת המדענים, למרות שבתחילה חשבו כי החיסונים יבלמו את המגיפה, נראה כי הווריאנטים יגרמו לקורונה להישאר - גם אם לא בצורה קשה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

תחזית פסימית: "כולם הפסיקו לדבר על להיפטר מהקורונה" אומרת אליזבת הורן, אפידמיולוגית מסיאטל, ארה"ב. "המגיפה לא תיעלם, בין היתר בשל המוטציות - אבל המגיפה תהפוך להיות אנדמי".

הכוונה ב'אנדמי' היא שכנראה בעתיד המגיפה לא תשתולל במימדים המוכרים לנו כיום, אך המגיפה לא תיעלם. לטענת החוקרים, בעתיד, ככל שיתפתחו החיסונים המחלה תהפוך לקלה יותר, אולי כמו שפעת. אלא שעדיין מוקדם לדעת אם הקורונה תישאר מחלה מסוכנת יותר מנגיפים נשימתיים אחרים.

על פי הפרסום בערוץ 'NBC' האמריקני, רוב המדענים איתם שוחחו סבורים כי כבר בממשלות ברחבי העולם החלו להבין את זה - ומשנים אסטרטגיות מול האומיקרון. אסטרטגיות ש"לא היו חושבים לנקוט בהן בתחילת המגיפה".

אחד המדענים סיפר לערוץ כי "אם בעבר ממשלות היו מתמקדים בסגרים וסגירת ענפים שונים במשק, כיום אחרי שהנגיף עובר מוטציות שונות מגיעה ההבנה כי צריך להתמקד בהפחתת הסיכון ובמתן אפשרות למחוסנים ולמחלימים להמשיך בחיים הרגילים - עם אמצעי זהירות קלים".

ד"ר פרנדיס רידו, רופא למחלות זיהומיות במדינות וושינגטון הוסיף וטען גם לגבי החיסונים - שכנראה לא ימנעו הידבקות, אבל כן יצליחו לבלום את התמותה "נראה לי שזה כמעט בלתי נמנע האפשרות להידבק" אמר. "השאלה האמתית היא עד כמה המחלה תהיה קשה".

עוד אמר כי "מוטציות הן די בלתי צפויות בשלב זה, ואנחנו לא יודעים מה יקרה אחרי האומיקרון." טען. "בסופו של דבר, כן, יהיה איזשהו דפוס חוזר, רמת שכיחות ממוצעת של המגיפה".

עם זאת, עדיין ישנם מדענים המאמינים כי האפשרות לסיום המגיפה ולחיסולה הוא אפשרי. עם זאת, נראה כי ישנם חוקרים שחושבים שנצטרך להתחיל ללמוד לחיות לצד הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר