ברח עם הכסף?

"לא ידעתי"; הנשיא הנמלט מגיב לביקורת

חודשים אחרי ההפיכה באפגניסטן ואחרי הימלטות הנשיא לדובאי, אשרף גאני, הנשיא לשעבר מגיב לביקורת על הבריחה המהירה והשארת האזרחים לחסדי ארגון הטאליבן (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
גאני (צילום: שאטרסטוק)

"רק כשהמטוס יצא מקאבול הבנתי שאנחנו עוזבים את אפגניסטן" טען בריאיון לרשת BBC אשרף גאני, נשיא אפגניסטן הנמלט.

כמעט ארבעה חודשים חלפו מאז ההפיכה באפגניסטן, והביקורות על הנשיא המודח לא פוסקת. כך למשל סגנו לשעבר טען כי המעשה שעשה, בכך שנמלט והשאיר את אזרחי אפגניסטן לבד מול הטאליבן היא "התנהגות מחפירה".

גאני טוען כי עוד בתחילת היום בו נמלט הבטיחו אנשי הטאליבן שלא יפלשו לקאבול הבירה "אבל שעתיים אחרי ההבטחה - כל זה כבר לא היה רלבנטי".

"שני פלגים של הטאליבן הגיעו משני כיוונים שונים" טען. "הסכסוך המסיבי ביניהם היה יכול להעמיד בסכנה את קאבול על 5 מיליון תושביה".

הנשיא לשעבר טוען כי מי שהורה לו שלא לגנות את התקדמות הטאליבן היה היועץ לביטחון לאומי במדינתו, וכי הוא לא קיבל את ההחלטה על דעת עצמו "הוא לא נתן לי יותר משתי דקות. ההנחיות שלי היו להתכונן ליציאה מהעיר. לא הבנתי שכבר הערים הסמוכות לקאבול נכבשו - רק בטיסה הבנתי כי מוציאים אותי מאפגניסטן".

על הטענות לפיהם נמלט עם כספים רבים טען גאני: "הרגלי החיים שלי מוכרים וידועים". עוד אמר: "אני רוצה להבהיר - לא יצאתי עם כסף מאפגניסטן. מה הייתי עושה עם הכסף הזה?"

לסיום, טען כי "מפעל החיים שלי נהרס, הפכו אותי לשעיר לעזאזל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר